Procesorienteret compliance officer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Finanstilsynets sekretariat har vi blandt andet ansvaret for at optimere vores interne processer og sørge for tydelige forretningsgange, der efterleves i praksis. Vi sørger for, at interne processer er afspejlet i vores forretningsgange, vi gennemfører kontroller af, om forretningsgangene følges og af om de er hensigtsmæssigt designet. Og vi sørger for, at organisationen løbende holder dem opdateret. Vi arbejder også for at digitalisere processerne, dér hvor det skaber forretningsmæssig værdi.

Til denne opgave søger vi en ny kollega, som brænder for procesoptimering, compliance og motiveres af at arbejde med adfærd.

Vi har i de sidste par år arbejdet med at få beskrevet vores vigtigste processer, og vi arbejder løbende på at kunne systemunderstøtte processerne bedre i vores sagsstyringssystem og få lagt forretningsgangenes kontroller ind, som de er beskrevet i forretningsgangene. Hvis du bliver vores nye kollega, vil du komme til at arbejde tæt sammen med en god kollega, som er digitaliseringskonsulent, om dette.

Du vil referere til administrationschefen og organisatorisk være placeret i Finanstilsynets sekretariat, hvor vi også tager os af opgaver inden for økonomistyring, HR- og organisationsudvikling og facility management. Så du vil samlet få kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, hvor fællesnævneren er, at vi alle understøtter organisationen i at nå vores tilsynsmæssige målsætninger.


Hvad ønsker vi os af fra dig?
Vores ønskeprofil har erfaring med at compliance-opgaver, evner at tage et selvstændigt ansvar for compliance-funktionen og trives med udviklingsopgaver, idet området fortsat er i udvikling.

Du vil være et godt match til stillingen, hvis du kan sætte kryds ved følgende egenskaber:

1. Du har stærke analytiske evner
Du har naturligt et godt overblik og sans for at holde styr på mange detaljer. Du er hurtig til at sætte dig ind i nye områder og forstår at forholde dig til risiko og væsentlighed i dine kontroller.
2. Du tænker i læring og adfærd
Fordi dit job bliver jævnligt at udføre kontroller, er det vigtigt, at du også forstår at omsætte dine erfaringer til et grundlag for læring og et afsæt for at skabe bedre processer.
3. Du er resultatorienteret og tager ansvar
Du tager styring på opgaverne på en enkel, men struktureret måde. Du tager ansvaret og har en praktisk tilgang til opgaverne og en god portion sund fornuft.

4. Du er en stærk kommunikatør
Dine kommunikative evner er afgørende, når du skal samarbejde med vores kolleger i huset og rapportere til vores direktion. Når du skriver, formulerer du dig kortfattet og præcist.

Derudover forestiller vi os, at du:

  • Har en relevant kandidatuddannelse - du vil kunne tilgå denne opgave med flere forskellige uddannelsesbaggrunde og evt. med supplerende efteruddannelse.
  • Har 3-4 års erfaring fra et job, hvor du har løst lignende opgaver.
Hvilke opgaver skal du især løse?
Du vil få ansvar for de opgaver, som vi har lagt i compliance-funktion, hvilket vil sige at du skal:

  • Planlægge, gennemføre og afrapportere på kontroltests af, om vores forretningsgange følges og på deres evne til at reducere de beskrevne risici.
  • Planlægge, gennemføre og kontroltests i forhold til økonomiområdet og i bidrage til et andet kontors kontroltests på journalisering.
  • Orientere bredt om resultaterne med fokus på hvad vi kan lære af dem.
  • Deltage i et projekt om opsætning af processer i vores ESDH-system, hvor dit fokus bliver indlejring af kontroller i vores digitale processer.
  • Bredt understøtte organisationens arbejde med styringsdokumenter og løbende få eva-lueret vores indsatser.
  • Løbende ad hoc-opgaver inden for compliance.
  • En mindre opgave bliver tillige at fungere som administrationens lokale GDPR-ambassadør, der medvirker til at sikre compliance lokalt.
Hvad kan vi tilbyde dig?
Du vil dagligt få din gang i vores domicil på Christianshavn, hvor sekretariatet bor i det smukke Philip de Langes Palæ i Strandgade 25a. Her er vi 40 der arbejder fra, mens resten af Finanstilsynets godt 400 medarbejdere arbejder fra Strandgade 29.

Du bliver en del af et hus, hvor fagligheden er i højsædet og på den større klinge, vil du opleve, at du deltager i løsningen af en vigtig samfundsopgave ved, at du er med til at skabe berettiget tillid til den finansielle sektor.

Hvordan er dine ansættelsesvilkår?
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet og vil være underlagt de interne retningslinjer, som gælder alle ansatte i Finanstilsynet. I forbindelse med ansættelse skal der fremvises straffeattest.

Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram, og når det kommer til arbejdsvilkår, er vi også en attraktiv arbejdsplads. Vi har flekstidsordning, kantineordning, massageordning, renseriordning, fri parkering og forskellige klubber, som du kan melde dig ind i hvis du interesserer dig for f.eks. løb, vin eller skak.

Sådan søger du
Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk inden 15. august 2023. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at skrive til Linda Schröder på lis@ftnet.dk. Du vil herefter blive ringet op.

Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved henvendelse til HR-parter Line Vasseux på telefon 9133 7049.

Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk – særligt under rubrikken ”Karriere”. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

FINANSTILSYNET, Århusgade 110, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171001&DepartmentId=6207&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879684

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet