Økonomikonsulent til Koncernservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Synes du, at økonomistyring og effektivisering af det offentliges opgaver er spændende – og har du samtidig god talforståelse og flair for at arbejde tæt op mod en direktion?
Så kom med på holdet i Ledelsessekretariatet (Økonomiforvaltningen i København).

Københavns Kommune vokser med omkring 10.000 borgere hvert år. Det er fantastisk for byen, men det lægger også et stort pres på os for at arbejde smartere og mere effektivt, så vi kan fastholde og udbygge serviceniveauet til flere københavnere for færre penge.

Ledelsessekretariatet er en central stabsfunktion for Koncernservice og Koncern IT, der begge løser opgaver på tværs af Københavns Kommune. Koncernservice løser opgaver indenfor finans, løn- og personaleadministration, personalejura og HR, mens Koncern IT arbejder med digitalisering og it-understøttelse af kommunens medarbejdere. Hos os får du et job med stor betydning for landets største arbejdsplads og dens udvikling, og du kommer både til at stifte bekendtskab med it, økonomi, politik og interessenthåndtering.

Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på direktionerne for hhv. Koncernservice og Koncern IT. Der er tale om et varieret og analytisk opgavefelt, der giver en bred erfaring inden for en række aspekter af arbejdet i en stor, offentlig, politisk ledet organisation.

Du vil fungere som økonomikonsulent for en håndfuld kontorer, hvor du skal udfordre og sparre med cheferne om kontorernes økonomistyring – og være med til at sikre korrekt, rettidig og relevant ledelsesinformation om økonomien til direktionen. Du skal bl.a. bidrage til at identificere og rapportere økonomiske risici og omprioriteringsmuligheder på såvel projekter som på drift.

Du vil i din hverdag i Ledelsessekretariatet være med til at udvikle den strategiske tilrettelæggelse af vores økonomistyring bl.a. i forhold til budgetlægning og budgetopfølgning, samt at sikre gode og klare beslutningsprocesser og -oplæg via let forståelig kommunikation.

Du bliver en del af et uformelt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kolleger, og hvor du skal gennemføre og videreudvikle vores styring. Det vil ske i tæt samspil med dine kollegaer i Ledelsessekretariatet, medarbejdere og chefer og vores kolleger i resten af Økonomiforvaltningen.

Vi forestiller os, at du er god til at arbejde med tal, har mod på at indgå i en organisation i rivende udvikling, og at du gennem samarbejde med dine gode kolleger udvikler og fintuner dine kompetencer inden for økonomi, analyse, procesledelse og skriftlig fremstilling.

Det bliver spændende!

Vi forventer, at du har

  • en relevant økonomisk/samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau, fx som cand.merc., cand.polit., cand.scient.pol. eller anden relevant uddannelse
  • nogle års erfaring fra en tilsvarende stilling, eller er nyuddannet med stort drive
  • evner til at arbejde ansvarsbevidst, selvstændigt og løsningsorienteret, og at du kan medvirke til at drive og lede processer – både internt i Ledelsessekretariatet og på tværs af hele organisationen
  • solide analytiske evner og sans for strategiske overvejelser samtidigt med, at du ikke er bange for at komme ned i teknikken
  • styr på tallene – sans for detaljen og evne til at videreformidle budskaberne er centralt for vores opgaveløsning
  • samarbejdsevner, er god til at kommunikere økonomiske problemstillinger til andre fagområder, trives med ansvar og deadlines og har godt humør og positiv energi
Er vi arbejdspladsen for dig?
Hos os får du et job med stor betydning for landets største arbejdsplads og dens udvikling. Vi befinder os i et krydsfelt mellem kommunens kerneforretning og administration samt it, og du kommer både til at stifte bekendtskab med it, økonomi, politik og interessenthåndtering. Koncernservice og Koncern IT er to levende arbejdspladser med en uformel omgangstone, kollegaer med forskellige faglige kompetencer, sociale aktiviteter og fleksible arbejdsforhold.

Du vil indgå i et team på syv medarbejdere og et hold studenter, hvor opgaverne er varierede og til tider uforudsigelige. Vi har det til fælles, at vi har et højt fagligt ambitionsniveau samtidig med, at vi har det sjovt og rigtig godt med hinanden, når vi går på arbejde.

Teamet er en del af Ledelsessekretariatet for Koncernservice og Koncern IT. Ledelsessekretariatet består af tre teams med 30 ansatte. Vi er et socialt kontor med en uformel omgangstone, og hvor vi lægger vægt på at være gode kolleger, der hjælper hinanden.

I Ledelsessekretariatet vil vi gerne være med til at fremme din karriere. Vi er en central stabsfunktion for to moderne offentlige virksomheder, der følger med udviklingen – og det skal vores medarbejdere også. Derfor tilbyder vi dig en arbejdsplads, der prioriterer at udvikle og udfordre dine kompetencer på flere niveauer, så du kan udnytte dit potentiale.

Ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes besat snarest muligt. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og med mulighed for forhandling af individuelle tillæg.

Mere information
Du kan få supplerende oplysninger om stillingen ved at kontakte teamleder Therese Arent Overgaard på 2156 2228 eller kontorchef Ulrik Bundgaard på 2939 8405.

Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og eksamensbeviser inklusive karakterer.

Søg via linket senest søndag den 20. august 2023
Vi forventer at holde samtaler i uge 35-36.

I KIT går vi på arbejde for at digitalisere Danmarks største arbejdsplads. Vi er en mangfoldig arbejdsplads, hvor du sammen med 400 ambitiøse kollegaer kan prøve kræfter med en bred palette af opgaver inden for it, digitalisering og ny teknologi. Mød os på Koncernit.kk.dk.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation. I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193225&DepartmentId=19192&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880816

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet