Økonomer til Socialforvaltningen i Københavns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du en stærk økonomisk profil og lyst til at være med til at udvikle og styrke økonomistyringen i landets største kommune? Trives du i rollen som forretningspartner og betroet rådgiver for ledelsen?

I Københavns Kommune arbejder vi for, at det skal være lettere at levere godt socialt arbejde. Derfor er vi i gang med et udviklingsforløb, som skal bidrage til, at økonomistyringen på socialområdet bliver mere modtagerorienteret og forretningsnær, uden at den faglige kvalitet forsvinder.

Til at styrke dette arbejde har vi brug en række ambitiøse og fagligt dygtige økonomer, som har mod på og evner til at tænke økonomistyring på en ny og forretningsnær måde samt kapaciteten til at agere troværdigt i rollen som betroet rådgiver for ledelsen i Borgercenter Voksne.

Vi søger medarbejdere med følgende profiler:

Økonomisk rådgiver
Vi søger fire økonomiske rådgivere, som via systematisk controlling, rapportering, analyser og business support kan yde strategisk ledelsesrådgivning og beslutningsstøtte til borgercentrets chefer og ledere.

Som økonomisk rådgiver udfylder du en central rolle i arbejdet med at skabe sammenhæng mellem økonomi og den faglige opgaveløsning. Du står på en solid faglighed, som du professionelt sætter i spil med fokus på modtagernes behov for økonomisk ledelsesrådgivning. Du forstår at oversætte økonomi til et sprog, som modtagerne forstår, og udfordrer samtidig dine modtagere på en konstruktiv måde, så styringsdialogerne bliver forretningsnære, flytter organisationen og tilfører reel værdi for alle parter.

Har du erfaring med aktivitetsbaseret økonomistyring inden for det specialiserede voksenområde er det en fordel, men ingen forudsætning. Vi søger både nyuddannede og erfarne medarbejdere.

Budgetmedarbejder
Derudover søger vi en talstærk profil, som har erfaring med bevillingsstyring og interesse for at arbejde med tilrettelæggelse og koordination af de interne budgetprocesser.

Som budgetmedarbejder bidrager du med at beregne og fastlægge de overordnede økonomiske rammer internt i borgercentret, ligesom du naturligt indgår i koordination og udarbejdelsen af økonomiske analyser eller budgetnotater i forhold til kommunens politiske budgetprocesser. Du er særligt god til at tænke budget og strategi sammen. Da du kommer til at have grene ud til mange dele af organisationen, fordrer det, at du er god til at opbygge relationer og oversætte økonomi til andres faglighed.

Vi forventer, at du har erfaring med budgetarbejdet fra en kommune og kan overskue at arbejde med flere budget- og omstillingsprocesser på samme tid.

Medarbejder til intern kontrol og økonomisk risikostyring
Endelig søger vi en person med en stærk regnskabsfaglig profil, der har lyst til at arbejde med intern kontrol og økonomisk risikostyring.

Dit arbejde består i at planlægge og udføre det løbende risikostyringsarbejde, herunder at udfærdige en årlig økonomisk risikoprofil af borgercentret og en plan for det løbende risikostyringsarbejde. I løbet af året står du for at undersøge potentielle risici, vurdere effektiviteten af risikotiltag og sikrer, at borgercentrets tilskudsforvaltning sker på en forsvarlig og tryg måde. Du vil løbende tage del i udarbejdelse eller implementering af interne instrukser samt i at yde råd og vejledning til både chefer og medarbejdere.

Vi regner med, at du har erfaring med dataanalyse eller mod på at lære det. Det vigtigste er dog, at du er nysgerrig og drives af at arbejde med at skabe forbedringer.

Din hverdag hos os
Du bliver en del af Borgercenter Voksnes økonomiafdeling, som består af 50 dygtige medarbejdere. Du får en høj grad af medindflydelse på dine arbejdsopgaver, og du er selv med til at påvirke retningen af din karriere og udvikling alt efter, hvor dine interesser og kompetencer ligger.

I BCV Økonomi sætter vi barren højt, både når det gælder ambitioner og trivsel. Vi tror på et arbejdsliv i balance. Det kræver fleksibilitet, hvor der er plads til den enkelte – og det har vi.

Vi stiller høje krav til din faglighed, og du vil blive mødt af en forventning om at tage ansvar, stille spørgsmål og udvikle dig selv og de fællesskaber, du bliver en del af. Vi ved nemlig, at engagerede medarbejdere er altafgørende for, at vi når vores mål og bliver ved med at være de bedste til at løse vigtige samfundsopgaver.

Om ansættelsen
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles individuelt med udgangspunkt i gældende overenskomst og dine kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost.

Arbejdssted er Islands Brygge i København, tæt på offentlig transport.

Stillingerne er ledige til besættelse snarest muligt.

Kontakt os gerne
Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte stabschef Martin Nordrup Andersen på mail: martia@kk.dk.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingerne – uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk baggrund.

Sammen med din ansøgning bedes du vedhæfte CV.

Søg via linket senest onsdag den 9. august 2023
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 33 og 34.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193329&DepartmentId=20268&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876753

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet