Fagligt dygtige socialrådgivere til myndighedsgruppen Børneliv i Borgercenter Børn og Unge Amager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for myndighedsarbejdet med udsatte familier? Har du lyst til at være del af en gruppe med høj faglighed og et stærkt kollegialt fællesskab, hvor sparring og makkerskaber i medstyrende teams er en naturlig del af arbejdet?

Kan du sige ja til ovenstående – så læs videre her!

I Borgercenter Børn og Unge Amager (BBU Amager) er vi ca. 215 engagerede medarbejdere, som varetager myndighedsansvaret for bydelens udsatte børn og unge i alderen 0-18 (23) år. Det er naturligt for os at have et højt fagligt ambitionsniveau og løbende udvikle kompetencer, metoder og indsatser.

På tværs af fagligheder løser vi opgaver og vi har mange funktioner i vores hus – blandt andet sagsbehandlere, skole- og daginstitutionssocialrådgivere, psykologer og familiebehandlere – og har også en Familierådgivning tilknyttet. I alle funktioner i BBU Amager er der et tæt samarbejde såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne. Vi har et rigtig godt arbejdsklima med fokus på faglig udvikling, tværfagligt samarbejde og har et godt socialt sammenhold i enheden med vægt på god sparring og godt humør.

Vi har til huse i moderne lokaler på Lyongade, hvor vi har indrettet os med åbne kontormiljøer dvs. i åbne kontorfællesskaber med 7-8 kolleger.

Vi søger sagsbehandlere til vores myndighedsafdeling Børneliv. Der er tale om en fast stilling og om et barselsvikariat.

Om Børneliv
Vi har et stærkt fagligt og kollegialt fællesskab. Vi er organiseret i mindre medstyrende teams, hvor vi indgår i makkerskaber omkring sager, så man som sagsbehandler ikke oplever at stå alene med komplekse børnesager. De medstyrende teams bidrager til vidensdeling, tværfaglig sagssparring og sammen er vi optaget af at skabe fremdrift og sikre kvalitet i sagsforløbene. Ligesom man i teamet hjælpes ad med at løse opgaver i fællesskab, hvis der i perioder er behov.

Vores målgruppe er udsatte børn i aldersgruppen 0-11 år og deres forældre. Vi har fokus på indsatser både i forebyggelses- og i anbringelsessporet.

For hele målgruppen gælder, at vi ønsker at komme rettidigt ind i barnets liv, for sammen med forældre og deres netværk at skabe positive forandringer.

Sagsbehandler i Børneliv – opgaver
Som sagsbehandler i Børneliv får du en bred pallette af arbejdsopgaver indenfor myndighedsområdet. Herunder råd- og vejledning, udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, handleplaner samt opfølgning på iværksatte indsatser.

I Børneliv har vi fokus på inddragelse af forældre og børn i sagsforløbet – herunder hvordan både familiernes netværk og civilsamfund kan være en del af løsningen. Opgaven er således at afdække familiernes netværk og koordinere indsatsen med relevante samarbejdspartnere.

Herudover er vi optaget af, at familierne oplever en helhedsorienteret og sammenhængende indsats. Det betyder, at vi ønsker et endnu tættere samarbejde med daginstitutioner, skoler, sundhedsplejersker, spædbørnsafdelingerne i regionerne, psykiatrien, familiepleje m.v.

Vi vægter således både det interne og det eksterne tværfaglige samarbejde højt. Netværksmøder er en naturlig del af arbejdet, hvor familien og deres netværk mødes sammen med de professionelle aktører, som er omkring familien.

Som sagsbehandler i Børneliv skal du kunne arbejde selvstændigt og have ansvar for egne sager samtidig med at du indgår i tæt samarbejde med dine nærmeste kollegaer i det medstyrende team.

Om dig
Din uddannelsesbaggrund er socialrådgiver/socialformidler eller lign. Det er en fordel, hvis du tidligere har beskæftiget dig med myndighedsarbejdet og lovgivningen indenfor det specialiserede børneområde.

Derudover forventer vi, at du

  • Kan se dig selv som facilitator for forandring for familierne og har mod på at påtage dig myndighedsrollen – herunder afholdelse af motiverende samtaler med forældre
  • Kan arbejde systematisk og struktureret, er stærk formidler – både mundtligt og skriftligt – og finder dokumentationsarbejdet både spændende og nødvendigt
  • Er fagligt engageret i småbørnsområdet; herunder kendskab til psykologisk udviklingsteori og til metoderne ICS og Signs of Safety
  • Har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med familierne og samtidig tør tænke kreativt i opgaveløsningen
  • Kan stille krav og være insisterende i samarbejdet med familierne og koordinere tværfaglige indsatser i tæt dialog med familier og samarbejdspartnere
Hvad kan vi tilbyde

  • En enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på børneområdet i en ambitiøs organisation
  • En spændende arbejdsplads med stor fleksibilitet, indflydelse og frihedsgrad i tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver – herunder mulighed for hjemmearbejdsdage
  • En grundig oplæring med god faglig sparring med kollegaer og ledelse samt supervision
  • Et godt kollegialt og fagligt fællesskab og med opmærksomhed på den enkeltes trivsel
  • En arbejdsplads hvor der er højt til loftet og plads til godt humør
Løn- og ansættelsesvilkår
Vi søger sagsbehandlere til en fast stilling og til et barselsvikariat. Stillingerne er på fuld tid dvs. 37 timer om ugen. Barselsvikariatet er foreløbig af 8 måneders varighed – med evt. mulighed for forlængelse.

Stillingerne er med tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. oktober 2023. Ansættelse kan dog først finde sted, når der er indhentet udvidet straffe- og børneattest.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte sagsbehandler Tania Larsen på 2347 6859 eller teamleder Nanna Beck Auken på 5162 5958. Fra uge 32 kan afdelingsleder Johanna Rasmussen også kontaktes på 2818 7228.

Lidt om arbejdet i forvaltningen: Børn og unge | Socialjob (kk.dk)

Søg via linket senest tirsdag den 22. august 2023
Ansættelsessamtalerne forventes afholdt tirsdag den 29. august.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193517&DepartmentId=20507&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879722

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet