Dygtig akademisk medarbejder eller specialkonsulent til Teknik- og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

København er i konstant forandring og udvikling. Nu er der mulighed for at være med til at sætte præg på hverdagen i København og arbejde med én af de udfordringer, som københavnerne og besøgende er mest optaget af. Muligheden får du som vores nye medarbejder i Område for Parkering i Teknik- og Miljøforvaltningen.

Område for Parkering (OPK) er en del af Teknik- og Miljøforvaltningen og formentlig det mest spændende sted at arbejde med grøn mobilitet, parkering, og fremkommelighed i hele Danmark. Vi har en helt usædvanlig stor faglig indsigt og arbejder professionelt med alle typer af udfordringer med fremkommelighed mv. Vores opgaver har et meget bredt fagligt spænd og rummer derfor også indsatser som pludseligt opstår i forbindelse med byens konstante udvikling.

OPK bidrager til fremkommeligheden, bylivet og grøn omstilling København. Vi håndterer og udvikler de forskellige parkeringsordninger i byen for både biler, løbehjul, byrum mv., som bidrager til at begrænse trængsel, og sikrer, at byen er fremkommelig, og sikker at færdes i for alle grupper af trafikanter – både bilister, fodgængere og cyklister.

Du kan læse mere om Københavns Kommunes Teknik- og Miljøforvaltning på kommunens hjemmeside: Teknik- og Miljøforvaltningen | Københavns Kommunes hjemmeside (kk.dk)

Om dig
Det vigtigste er ikke om du er nyuddannet eller har flere års erfaring, men at du først og fremmest har lyst til at arbejde med, og måske har kendskab til, offentlig forvaltning. Du må også gerne have indsigt i trafikpolitiske dagsordener og/eller trafikale forhold. Du har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner, og du kan formidle komplicerede problemstillinger på en nem og forståelig måde.

Du skal endvidere være med til at forbedre interne arbejdsgange og processer og skal selvstændigt kunne byde ind med nye idéer. Du skal således kunne tænke både strategisk, analytisk og praktisk. Endelig må du gerne være god til at prioritere mellem mange forskelligartede arbejdsopgaver og have en vilje til at lægge samme indsats i de små som i de store.

Du har lyst til at arbejde i en organisation med et godt tværfagligt fællesskab, dygtige kolleger og trives med at arbejde i krydsfeltet mellem faglighed, lovgivning, ledelse og politiske prioriteringer.

  • Du har en længerevarende akademisk uddannelse, og du arbejder systematisk og analytisk
  • Du har måske erfaring med trafikplanlægning og/eller fremkommelighed
  • Du er vant til at tage ansvar for egne opgaver og sikre fremdrift
  • Du har gode samarbejdsevner og evner at overskue komplekse sammenhænge
  • Du er udadvendt, fleksibel, serviceorienteret og opsøgende i forhold til udvikling og sparring med relevante samarbejdspartnere
  • Du trives med den brede dialog og begår dig naturligt på alle niveauer i en organisation
  • Du har kendskab til og erfaring med arbejdet i en offentlig forvaltning/politisk styret organisation
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til e-Doc, som er forvaltningens journaliseringssystem, Kvantum, GIS samt Teknik - og Miljøforvaltningens fagområde
  • Du har gåpåmod og er ikke skræmt af jura
Opgaverne
Du skal blandt andet varetage betjening af kommunens politikere, direktionen i Teknik- og Miljøforvaltningen samt den lokale ledelse. Enheden koordinerer desuden samarbejde om bredere trafikpolitiske områder på tværs af forvaltningen. De daglige opgaver består i at foretage trafikale vurderinger på parkeringsområdet, udarbejde faglige notater og indstillinger, besvare henvendelser fra borgere, politikere og ledelse samt drive og deltage i konkrete projekter. Du kan forvente at dele tiden ligeligt mellem projekter, som du har ansvar for og løbende ad hoc-opgaver og besvarelser. Du kan også forvente at skulle sætte dig ind i nye projekter på baggrund af politiske prioriteringer på det trafikale område. Hovedområdet er parkering og alt, hvad der her hører til – fremkommelighed, tilgængelighed, økonomi, planlægning, projektering og kommunikation.

Arbejdspladsen
Enheden er et mindre team i Område for Parkering og består på nuværende tidspunkt af fem medarbejdere med forskellige akademiske baggrunde. Jobbet rummer en meget høj grad af frihed i forhold til planlægning og opgaveløsning og et tæt tværfagligt samarbejde med dine fem nære kolleger og den øvrige organisation.

Vi tilbyder

  • en enhed med et meget stærkt fagligt miljø
  • stor opmærksomhed omkring vores indsats og service
  • en arbejdsplads centralt på Islands Brygge med fantastisk udsigt
  • en respektfuld og uhøjtidelig omgangsform i en velfungerende afdeling
  • mulighed for hjemmearbejde, når opgaven tillader det
  • særdeles gode muligheder for at tilrettelægge din egen arbejdsdag
  • gode muligheder for personlig og faglig kompetenceudvikling
  • tæt tværfagligt samarbejde
  • 37 timer pr. uge inkl. frokostpause
  • flekstidsaftale og god kantine
Løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat i henhold til overenskomst for akademikere ansat i kommuner, og afhængigt af dine kvalifikationer vil du blive indplaceret som enten fuldmægtig eller specialkonsulent efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Vi ønsker stillingen besat senest den 1. oktober 2023 og meget gerne før.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Jesper Borch på 4076 0706.

Vedhæft dit CV og evt. andre relevante dokumenter når du søger stillingen.

Søg via linket senest mandag den 31. juli 2023
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 31-33.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193200&DepartmentId=20313&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873191

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet