Virksomhedskonsulent til Jobcenter København

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Jobcenter København Arbejdsfastholdelse kommer du til at spille en vigtig rolle. Vi søger en virksomhedskonsulent til en fast stilling på sygedagpengeområdet.

Brænder du for at få sygemeldte borgere i ordinære timer eller ordinært job? Kan du få udsatte borgere i jobrettede praktikker? Har du erfaring med professionel virksomhedskontakt? Kan du støtte borgere med komplekse udfordringer i den virksomhedsrettede indsats? Kan du være opsøgende og opbygge et stærkt virksomhedsnetværk? Så kan du blive vores nye kollega.

Vi arbejder ud fra en virksomhedsrettet tilgang til borgeren – fordi det virker. Du ser derfor ordinære timer og praktik som en effektfuld måde at få borgere ind på arbejdsmarkedet. Du trives med at opsøge virksomheder og lave intelligente match på job, ordinære timer og praktikker.

Dine arbejdsopgaver

  • Understøtte borgere med at identificere egne faglige og personlige kompetencer, afdække borgeres skånehensyn, jobønsker, hjælpe og støtte til CV, jobansøgninger mv.
  • Opsøge virksomheder og etablere job, ordinære timer og jobrettede praktikker til borgere
  • Matche rekrutteringsordre ud fra borgernes kompetencer, skånehensyn og timetal
  • Arbejde sammen med borgere for at skabe og opbygge motivation og progression
  • Jobklub med makker – herunder undervisning
  • Dokumentere indsatsen i journalsystemerne Fasit, VITAS m.m.
Vi søger en kollega med følgende profil
Vi søger en virksomhedskonsulent, som er dygtig til at opsøge virksomheder og matche kandidater med praktikker, ordinære timer og job. Du trives med og er god til at arbejde med motivation, progression og vejlede vores udsatte borgere til at komme i ordinære timer og praktikker. Du er skarp til kompetenceafklaring af borgere og er hjemmevant i relationsskabelse og har et naturligt salgsgen. Det er vigtigt, at du har masser af energi og arbejdsvilje. Vi har travlt, og du skal trives med at arbejde i en organisation med fokus på egen performance og resultater.

Hvis du derudover kan nikke ja til de fleste af nedenstående punkter, så er du måske lige den kandidat, vi søger:

  • Trives med det opsøgende virksomhedsarbejde og har virksomhedsforståelse
  • Kan screene og matche borgere med skånehensyn til ordinære timer, job og praktikker
  • Kan skabe relationer og trives med det motiverende samarbejde med udsatte borgere
  • Er struktureret og formår at arbejde systematisk og selvstændigt i opgaveløsningen
  • Trives med fokus på egen performance og resultater for ens borgere
  • Gerne erfaring med rekrutteringsarbejde og kendskab til beskæftigelseslovgivningen
  • Er kompetent til at navigere i digitale værktøjer (fagsystemer som Fasit, VITAS)
Vi tilbyder dig

  • Ansvar for egen sagsstamme og rammer med stor selvstændighed
  • Relevant oplæring samt løbende sparring med dine engagerede kollegaer
  • En skarpt profileret afdeling, hvor jobeffekt og kundetilfredshed er centrale værdier
  • Engagerede og dygtige kollegaer med vægt på videndeling og høj faglig kvalitet
  • Fleksibel arbejdstid, god kantine (Meyers), lånebiler, elcykler mv.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår vil være efter gældende overenskomst indgået mellem Københavns Kommune og HK eller Dansk Socialrådgiverforening, hvis du er uddannet socialrådgiver.

Arbejdsstedet er Gammel Køge Landevej, København. Arbejdstiden er på 37 timer ugentligt og det forventede ansættelsestidspunkt er senest den 1. oktober 2023.

Vil du vide mere?
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Kenneth Andersen på 5142 6177.

Søg via linket senest søndag den 13. august 2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 17. august 2023.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

Jobcenter København – vi hjælper sygemeldte og fleksjobbere tilbage til arbejdsmarkedet. Læs mere om forvaltningen og Jobcenter København på www.kk.dk

Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193340&DepartmentId=19578&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876457

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet