Vicekontorchef til Kontoret for EU-sager, Ledelses- og Ministerbetjening

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet



Vil du være med til at sætte kursen for Danmarks påvirkning af den finansielle EU-regulering frem mod det danske EU-formandskab i 2025? Vil du være helt tæt på Finanstilsynets direktion og på samspillet med departement og minister? Har du erfaring med faglig ledelse og mod på mere? Så er du måske vores nye vicekontorchef.

Vi søger en vicekontorchef til ELM – Kontoret for EU-sager, Ledelses- og Ministerbetjening i Finanstilsynet. Kontoret består af to velfungerende teams, der dels koordinerer Finanstilsynets EU- og internationale arbejde, dels varetager ministerbetjening, intern ledelsesbetjening og driftsstyring samt opfølgning på Finanstilsynets strategi. Du kommer til at arbejde sammen med begge teams og vil få ti engagerede kollegaer, der er vant til at sparre med hinanden i et fagligt stærkt miljø præget af sammenhold og højt humør.

Du bliver en del af kontorets ledelse sammen med kontorchefen, hvor vi deler opgaver og sparrer om faglige og ledelsesmæssige spørgsmål. Herudover vil du også skulle varetage konkrete EU-forhandlingssager selv, ligesom du vil skulle løse konkrete ministerbestillinger i samarbejde med Finanstilsynets øvrige fagkontorer.

Visionen for ELM er at være et kontor, som skaber merværdi for hele huset, og som man har lyst til at spørge til råds, fordi vi bidrager til løsning af sagerne. Vi samarbejder med hele huset og på tværs af faggrupper, og vi er ofte i tæt dialog med både departementet og vores attaché på EU-repræsentationen samt eksterne interessenter. Vi går gerne forrest for at skabe gode relationer og dermed resultater.

Kan du sætte kryds ved følgende tre karaktertræk, er du et godt match til stillingen:

1. Du har erfaring med faglig ledelse – og mod på mere. Du tænker fremad og trives med at være med til at træffe beslutninger. Det falder dig naturligt at sparre med dine kollegaer, så I sammen kan løfte og løse vanskelige opgaver. Du har blik for, hvordan du kan spille andre endnu bedre, bidrage til deres udvikling og bringe forskellige kompetencer i spil.

2. Du har politisk tæft og erfaring med at håndtere EU-sager, både nationalt og i Bruxelles. Du trives i spændingsfeltet mellem politik og faglighed. Du har erfaring med det komplekse samspil med andre ministerier og mellem styrelse og departement ift. ministerbetjening mv. Din tilgang til internationale forhandlinger er strategisk og struktureret, med fokus på proaktivt at varetage danske interesser i EU-forhandlinger. Du har et skarpt blik for samspillet med nationale beslutningsprocesser og dagsordener.

3. Du er en stærk kommunikator og handlekraftig. Du kan gøre komplicerede problemstillinger letforståelige og skære ind til kernen. Du tager styring på opgaver og træffer beslutninger, også når kompleksiteten i opgaverne er høj. Du har gennemslagskraft og er synlig, men er samtidig pragmatisk og lytter til andre. Det er vigtigt for dig at samarbejde og skabe relationer.

Derudover forestiller vi os, at du har en relevant videregående uddannelse som f.eks. cand.scient.pol., jurist eller lignende samfundsvidenskabelig uddannelse. Det er en fordel, hvis du kender til den finansielle sektor, men det er ikke et krav.

Hvilke opgaver skal du løse i ELM?
Din rolle som vicekontorchef er at være den spillende træner, der også selv kan lide at udføre opgaverne. Stillingen som vicekontorchef er nyoprettet, og du får derfor også mulighed for selv at være med til at forme den.

Du skal arbejde med at varetage danske interesser i Finanstilsynets EU-sager og sikre håndtering og koordination af EU-forhandlingerne på det finansielle område, ikke mindst i forhold til at forberede det danske EU-formandskab i 2025.

Du skal være med til at sikre høj kvalitet i vores ministerbetjeningsfunktion, og du vil også selv stå for at køre ministerbetjeningssager fra bestillingen indløber til det endelige svar oversendes til departementet.

Derudover vil du være involveret i kontorets andre opgaver og være med til at koordinere, planlægge og styre opgaver indenfor opfølgning på Finanstilsynets Strategi 2025 og udarbejdelsen af en ny strategi, ledelsesbetjening og arbejdet med at styrke kontorernes driftsstyring og procesforbedringer.

Hvordan bliver dine ansættelsesvilkår?
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC, og du vil være underlagt de interne retningslinjer, som gælder alle ansatte i Finanstilsynet. Du vil blive indplaceret som chefkonsulent med titel af vicekontorchef. I forbindelse med ansættelse skal du fremvise din straffeattest.

Som medarbejder i Finanstilsynet tilbyder vi dig også et internt karriere- og kompetenceprogram, flekstidsordning, betalt frokostpause, kantineordning, massageordning, renseriordning og en række medarbejderforeninger med fokus på bl.a. vin, fodbold, skak, løb og badminton.

Du bliver en del af et hus, hvor fagligheden er i højsædet, og på den større klinge vil du opleve, at du deltager i løsningen af en vigtig samfundsopgave ved, at du er med til at skabe berettiget tillid til den finansielle sektor.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ulrik Hyrup Mogensen på tlf. 3355 8432 eller uhm@ftnet.dk.

Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved at henvende dig til vores HR Rekrutteringspartner Iben Schulin-Zeuthen på tlf. 9033 7080.

Sådan ansøger du
Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest den 13. august. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.

Vi forventer at holde samtaler i uge 33 og 34. Der vil blive anvendt person- og logikanalyse i rekrutteringsprocessen.

Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk – særligt under rubrikken ”Karriere”. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

FINANSTILSYNET, Århusgade 110, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170743&DepartmentId=6207&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874834

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet