Ungechef til ny tværgående enhed i Danmarks største beskæftigelsesforvaltning

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen søger en chef til en nyoprettet ungeenhed, der skal have ansvaret for beskæftigelses- og uddannelsesindsatsen for uddannelseshjælpsmodtagere.

Der er stort politisk fokus på ungeområdet. Politikerne ønsker at prioritere de unge, der hverken er i arbejde eller uddannelse, og Jobcenter København har gode resultater på området. Som ny ungechef får du ansvar for at fastholde og øge de gode resultater.

Borgerrepræsentationen i København har besluttet en overordnet målsætning om, at 90 % af unge opvokset i København skal have gennemført en ungdomsuddannelse i 2030. Målsætningen understøtter den nationale målsætning om, at mindst 90 % af alle 25-årige skal have gennemført en uddannelse i 2030. Det er en af de opgaver, der skal løftes i ungeenheden.

Ungeenheden – ny organisering i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Enheden oprettes ifm. en ny organisering og fremtidssikring af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Vi skal stå stærkere som én samlet forvaltning for borgere og virksomheder, og vi skal være rustet til de kommende ændringer på beskæftigelsesområdet. De overordnede linjer for organisationen er tegnet, og den nærmere detailplanlægning løber hen over efteråret og træder endeligt i kraft ultimo 2023. Der bliver dermed god mulighed for at sætte eget præg på stillingen og enheden.

Ungeenheden er en tværgående enhed i to kommende centre – hhv. Center for Beskæftigelse og Erhverv og Center for Beskæftigelse og Afklaring. Du vil referere direkte til fagdirektøren for området, og enheden vil bestå af godt 100 medarbejdere og ca. 3.000 borgere. Du vil have det fulde faglige ledelsesansvar for alle afdelingsledere og medarbejdere i enheden. Du vil blive en del af ledergruppen i Center for Beskæftigelse og Erhverv.

Opgaver i ungeenheden
Du vil få det overordnede ansvar for både samtaler og de indsatser, der skal hjælpe de unge i job eller uddannelse, fx

  • at sikre et fælles, fagligt blik på de unge, hvor metodefællesskabet skal styrkes ift. borgere tæt på arbejdsmarkedet og borgere langt fra arbejdsmarkedet
  • at bistå unge, der ikke har en erhvervskompetencegivende uddannelse med en individuel og målrettet indsats med henblik på, at de kan gennemføre en studie- eller erhvervskompetencegivende uddannelse på almindelige vilkår eller komme i beskæftigelse
  • ansvaret for den Koordinerede Ungeindsats for de unge, der har en sag i flere forvaltninger, hvor du skal samarbejde tæt med Socialforvaltningen og Børne- og Ungdomsforvaltningen
  • samarbejde med eksterne samarbejdspartnere fx uddannelsesinstitutioner, andre forvaltninger og regionen
Vi forestiller os, at du som ungechef

  • naturligt skaber gode relationer og mestrer det konstruktive, løsningsorienterede og tværgående samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere og leverandører
  • har en relevant uddannelsesbaggrund og erfaring fra politisk ledede organisationer – erfaring med beskæftigelsesindsatsen er en fordel, men ikke et krav
  • har faglig indsigt i ungeområdet og erfaring med arbejdet med udsatte unge
  • trives med forandringer og kan navigere i samt sætte retning blandt forskellige interesser og agendaer
  • har erfaring med både formel og uformel ledelse – herunder med at lede på tværs og opad, skabe følgeskab, inddrage og motivere medarbejdere
Vi tilbyder
Som ungechef får du mulighed for at sætte dit præg på beskæftigelsesindsatsen i København, og du får samtidig ansvar for et stort område med politisk og offentlig bevågenhed. Du bliver en del af en professionel organisation, hvor vi arbejder evidensbaseret, har høje, faglige ambitioner og er åbne for at tænke nyt.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende aftaler mellem KL og relevant faglig organisation. Den lønmæssige indplacering vil være på grundlønstrin 51 efter Aftale om aflønning af chefer. Herudover kan der forhandles tillæg efter aftale om Ny Løn. Vi forventer at besætte stillingen den 1. oktober 2023.

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte Jens Marcussen, partner i Genitor, på 3141 0587 for en fortrolig drøftelse af dine muligheder i stillingen, ligesom du kan få nærmere information om stillingen ved henvendelse til fagdirektør Marianne Becker Andersen på 5184 4338 – med forbehold for evt. længere svartid pga. sommerferie.

Søg via linket senest tirsdag den 8. august 2023
Ansættelsessamtaler forventes at finde sted i uge 33 og 34.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne.

Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt.

Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer.

Du kan læse mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192913&DepartmentId=18980&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5858745

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet