To myndighedssagsbehandlere til Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg, afdeling Guldberg-Blågård

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at gøre en forskel for børn og unge?
Og har du lyst til at være med til at udvikle det socialfaglige arbejde på myndighedsområdet?

Så er det dig, vi søger!

Vi søger to myndighedssagsbehandlere til Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg (BBU NB), afdeling Guldberg-Blågård efter at en af vores dygtige kolleger har fået et andet job, og en anden skal på barselsorlov. Vi er en afdeling med 24 medarbejdere, to teamledere og en afdelingsleder. Vi har en travl hverdag, men vi er en afdeling, hvor vi har fokus på at støtte og hjælpe hinanden, og vi sætter sparring og udvikling meget højt.

I BBU NB er vi i alt ca. 280 medarbejdere fordelt på otte afdelinger: Fem af afdelingerne tager sit geografiske udgangspunkt omkring to skoler og er tværfagligt sammensat, derudover har vi afdelingerne: Styrket Modtagelse, Familiebehandling og Kontaktpersoner/Gadeplan. I de fem såkaldte distrikter har vi undersøgelsessagsbehandlere og foranstaltningssagsbehandlere, og vi er specialiseret i hhv. småbørn, skolebørn og unge.

I BBU NB er vi optaget af at udvikle metoder, som støtter borgerne i at forløse deres potentiale. Vi vil finde bæredygtige løsninger, som fungerer, også når vi ikke længere er til stede i borgernes liv. Løsningerne skal findes i borgernes virkelige verden og målet er, at borgerne bliver en del af almenfællesskaberne fremfor at stå udenfor.

Vi forventer, at der i løbet af de kommende måneder bliver vedtaget ny lovgivning på vores område (Barnets lov) og at denne skal implementeres sidst på året. Hvad den nye lovgivning præcist vil indebære i forhold til vores nuværende organisering, hvor der er en opdeling af hhv. undersøgelsessagsbehandlere og foranstaltningssagsbehandlere, vides endnu ikke. Vi forventer dog, at vi skal lave færre børnefaglige undersøgelser end vi gør i dag og i stedet arbejde endnu mere tidligt forebyggende. Det er derfor også uvist, om du på sigt alene skal udarbejde børnefaglige undersøgelser eller om du også skal sagsbehandle i de længere forløb, dvs. iværksætte foranstaltninger og følge op herpå. Under alle omstændigheder er det en spændende tid, hvor vi står overfor at skulle implementere ny lovgivning og nye arbejdsgange. Her vil være mulighed for at præge og få indflydelse på, hvordan vi tilrettelægger vores arbejde med udsatte børn, unge og deres familier.

Vi søger kolleger, der

  • er uddannet socialrådgiver
  • har erfaring med myndighedsarbejdet og gerne med området for udsatte børn og unge
  • har kendskab til metoderne ICS og SOS
  • tænker innovativt og i muligheder, men også har blik for begrænsninger
  • kan arbejde selvstændigt og fælles – systematisk og tværfagligt – og som bruger kollegerne til sparring
  • har gode samarbejdsevner
  • kan planlægge og strukturere deres arbejde, så både lovgivningen og Københavns Kommunes mål og retningslinjer overholdes
  • kan bevare overblikket og handle konstruktivt i pressede situationer og kan håndtere, at planer må ændres, når dagen ender anderledes end forventet
  • proaktivt søger mod at tilegne sig nye kompetencer og hjælper andre med at udvikle deres
Vi tilbyder

  • et arbejde med høj grad af indflydelse og medansvar
  • et arbejdsmiljø, der er opmærksom på såvel den enkeltes trivsel som gruppens
  • et arbejdsfællesskab, som bygger på sparring, indflydelse og udvikling
  • supervision til alle medarbejdere og vi tilbyder også ekstra supervision målrettet nyuddannede medarbejdere
  • gode muligheder for kompetenceudvikling
  • en arbejdsplads præget af socialfagligt engagement og sociale arrangementer
  • Danmarks bedste kantine
  • motion i arbejdstiden
Løn- og ansættelsesvilkår
Vi ønsker, at du kan tiltræde den 1. august 2023 eller hurtigst muligt. Stillingerne er hhv. en fastansættelse og et barselsvikariat. Barselsvikariatet er af et års varighed. Begge stillinger er på fuld tid og du får flekstid. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattest samt udvidede referencer som led i ansættelserne.

Mere information
Vil du vide mere om stillingerne, kan du konakte teamleder Ditlev Jørgensen på 2637 6917 eller afdelingsleder Gitte Ørum Madsen på 2686 4024. For oplysninger om Borgercenter Børn og Unge henviser vi til www.kk.dk.

Søg via linket senest tirsdag den 20. juni 2023
Vi forventer at holde samtaler den 27. juni.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192207&DepartmentId=22549&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840162

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet