Teknisk stærk BI-konsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du stærk til at skabe konkrete dataløsninger, som imødekommer kommunens behov? Og kan du se dig selv som en del af et stærkt fagligt BI-miljø? Så har vi stillingen til dig.

Københavns Kommune gennemgår en stor udvikling på dataområdet, hvor der kontinuerligt efterspørges flere fælles administrative data. Som BI-konsulent i Forretningsdata får du en central rolle i dette arbejde. Dine primære opgaver vil være knyttet til videreudvikling af vores Datawarehouse-løsning og de udfordringer, der opleves, for derudfra at bidrage til løsninger, som styrker forretningens evne til at træffe gode beslutninger – både på det daglige operationelle niveau såvel som på et strategisk niveau.

Dine arbejdsopgaver vil primært kredse omkring vores datawarehouse-løsning i Azure, men du vil også have opgaver indenfor rapportering typisk i Power BI.

Dine primære arbejdsopgaver vil bestå af;

  • Analyse af tekniske muligheder og barrierer ved data
  • Udarbejdelse af løsningsdesign, herunder oplæg til den konkrete udvikling
  • ETL-processen, som indebærer udtræk af data, transformationer og strukturering samt levering af data til Datawarehouse
  • Rapportering på baggrund af en lang række centrale datakilder.
Kendskab til Azure, Power BI og SQL er en fordel
For at lykkes i stillingen er det et krav, at du har erfaring med Azure. Det vil derudover være en fordel, hvis du har kendskab til Azure DevOps GIT og SQL. Kendskab til PowerBI kan ligeledes være en fordel. For os er det vigtigt, at du kan vise, at du hurtigt kan sætte dig ind i nye programmer og syntakser, at du kan forstå organisationens udfordringer, og med en kreativ og løsningsorienteret tilgang byde ind med mulige løsningsdesign.

Proaktiv, koordinerende og hjælpsom af natur
Du har sikkert allerede erfaring fra et lignende job, hvor du har vist dig som en hjælpsom og inspirerende kollega med godt humør. Du er proaktiv og god til at tage ansvar – både for de opgaver du aktuelt sidder med og for helheden. Du har et højt niveau både skriftligt og mundtligt, hvilket du sikkert har brugt i forbindelse med din dialog med forretningen. Og så sætter du en ære i at levere stabile og retvisende produkter af høj kvalitet.

Uddannelsesmæssigt er der mange veje til jobbet, men vi forestiller os, at du enten har en baggrund som cand.merc, cand.polit eller lignende, en teknisk baggrund som ingeniør eller en IT-faglig kandidatgrad.

Stærkt fagligt miljø og gode muligheder for indflydelse
Vi tilbyder et job i et stærkt fagligt miljø i en virksomhed med store datamængder og et stort fokus på at have ordentlig ledelsesinformation til både intern styring, optimering og kundedialog. Du bliver en del af teamet Forretningsdata i kontoret Forretnings- og Masterdata i Koncernservice, som hører under Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune. Forretningsdata består af en teamleder og 15 dedikerede medarbejdere, som alle arbejder med data, BI og analyse.

Vi vil fremhæve, at du får

  • stor mulighed for indflydelse på arbejdet, og de produkter vi leverer
  • et spændende og attraktivt job på landets største arbejdsplads med gode muligheder for udvikling
  • et godt fagligt miljø omkring det at arbejde med BI og analyser
  • stor erfaring med at arbejde med databaseret styring i en offentlig kontekst
  • gode og dygtige kolleger med en åben og uhøjtidelig omgangstone.
Ansættelsesforhold
Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Stillingen er fast på 37 timer om ugen. Du indplaceres som fuldmægtig eller eventuelt specialkonsulent.

Yderligere oplysninger
Vil du høre mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte konstitueret kontorchef for Forretnings- og Masterdata Michael Thye Fester på 2168 8055.

Søg via linket senest tirsdag den 29. august 2023
Vi afholder samtaler løbende.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, indkøb, CSR og forsikring, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 700 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193993&DepartmentId=18956&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5890350

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet