Teamkoordinator for løn, rekruttering og personaleadministration på en større statslig arbejdsplads

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Koordinering af lønforhandlinger og -administration, rekruttering og ansættelse af chefer og medarbejdere samt personaleadministration generelt i Danmarks Statistik kræver et stærkt hold. Sådan et har vi – har du lyst til at være en del af det og samtidig have rollen som faglig leder og koordinator?

Så kan vi tilbyde et spændende, udfordrende og udviklende job. Det kræver erfaring, sikkerhed og faglig tyngde at sikre en effektiv, brugervenlig og kvalitetssikret administration, af de mange processer, der ligger til grund for rekruttering og ansættelse af nye medarbejdere samt udbetaling af løn og anden personaleadministration. Det kræver desuden et overblik, en evne til at tænke i løsninger samt gode samarbejdsevner.

Hvis du brænder for de faglige områder og samtidig besidder nogle af de kvalifikationer vi efterspørger, så send os en ansøgning.

Du vil blive faglig leder og koordinator for et team på 3-4 kollegaer. Derfor forventer vi at ansætte på enten special- eller chefkonsulent niveau. Der er til tider meget at lave, særligt op mod deadlines, dvs. typisk i slutningen af måneden. Vi har en række planer om udvikling og effektivisering af området, hvorfor dette også vil være et fokus i vores søgning efter den bedste profil.

I Danmarks Statistik er vi ca. 600 kollegaer, hvoraf 10 af os arbejder i HR-kontoret. Vi har forskellige fagligheder, og vi udfører alle HR-opgaver fra A til Z, så derfor er der masser af spændende udfordringer. Vi sætter vores faglighed højt, er ærekære og går glade på arbejde hver morgen. Vi er en pendlervenlig arbejdsplads med flextid og mulighed for hjemmearbejde. Vi møder dog ind langt de fleste dage, simpelthen fordi vi så godt kan lide at møde hinanden og vores brugere.

Opgaverne vil bl.a. bestå i:

  • Koordinering og faglig ledelse af løn, administrations- og rekrutteringsteamet med reference til HR-chefen
  • Sikring af en velfungerende administration på de forskellige områder, med fokus på brugervenlighed, kvalitet og effektivt samarbejde
  • Koordinering af årlige lønforhandlinger i samarbejde med direktionen
  • Understøttelse af chefløn i samarbejde med direktionen
  • Diverse andre opgaver på HR-området, fx arbejdstidsområdet, opfølgning på overenskomstaftaler og udvikling af intern kommunikation om HR-forhold
  • Ledelse af et internt projekt om videndeling i teamet
  • Udarbejdelse af oplæg til direktionen
Ved besættelse af stillingen lægger vi vægt på følgende kvalifikationer:

  • Du har en akademisk uddannelse, gerne med en HR-faglig profil
  • Du har kendskab til eller erfaring med kollektiv arbejdsret, gerne inden for staten
  • Du har kendskab til eller erfaring med den statslige systemunderstøttelse på HR-området (Statens HR, Statens Løn Løsning, mm)
  • Du er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt, såvel til kollegaer som til ledelsen
  • Du er erfaren i MS Office-pakken, og må gerne være en Excel-haj
  • Du er god til at skabe samarbejdsrelationer både internt og eksternt
  • Du trives i en, til tider, travl hverdag, hvor meget er forudsigeligt, men hvor der ofte også kommer nye opgaver ind.
Opgaverne varetages i tæt samarbejde med dine kollegaer i teamet og resten af HR-kontoret samt på udvalgte områder også direkte med ledelsen og lederne i Danmarks Statistik. Du refererer til HR-chefen.

Løn og ansættelse

Løn og ansættelsesvilkår sker efter kvalifikationer i henhold til AC-overenskomsten og forventes at være på konsulent niveau. Der kan evt. forhandles kvalifikationstillæg til stillingen.

Kontakt og ansøgning

Send os din ansøgning, CV, eksamenspapirer mv. ved at klikke på ”Søg stillingen” nedenfor. Ansøgningsfristen er den 13. august 2023.

Ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte HR-chef Marius Ejby Poulsen på tlf. 2261 4021 eller mep@dst.dk.

Vi holder første samtaler d. 16. og 17. august, anden samtaler d. 21. og 22. august og går efter, at du kan starte senest d. 1. oktober 2023.

Kort om Danmarks Statistik

Danmarks Statistik er den centrale myndighed for den danske statistik, placeret i Digitaliserings- og Ligestillingsministeriet.

Danmarks Statistik er en mangfoldig arbejdsplads med rummelighed til den enkelte medarbejder. Vi indsamler, bearbejder og offentliggør statistiske oplysninger om samfundet. Vi er en familievenlig arbejdsplads med fleksibel arbejdstid og gode udviklingsmuligheder. Hertil kommer massage-, yoga- og kantineordning, parkeringsmulighed samt medarbejderarrangementer organiseret af Danmarks Statistiks Personaleforening hhv. Kunstforening.

Få et hurtigt overblik på www.dst.dk/profil

Se vores medarbejdervideo her: https://youtu.be/UanDN4JQ5us

Du kan følge os på LinkedIn

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

DANMARKS STATISTIK, Sejrøgade 11, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170913&DepartmentId=6419&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878630

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet