Strukturel og faglig pædagogisk leder til Børnejunglen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en naturlig autoritet med en synlig og anerkendende ledelsesstil, hvor du med respekt for det allerede eksisterende formår at skabe motivation og energi i arbejdet, er det dig, vi søger.

Vi søger en pædagogisk leder til Børnejunglen, der kan fortsætte udviklingen af den pædagogiske faglighed og arbejdsfællesskabet.

Du skal som pædagogisk leder stå i spidsen for at videreføre den faglige udvikling med den pædagogiske kvalitet samt skabe rum for refleksion og systematik i det pædagogiske arbejde. Vi skal til at afslutte KIDS. Du får derfor et stærkt datagrundlag for de næste pædagogiske indsatser.

Før du får overbragt nøglerne til Børnejunglen, vil du få 14 dages oplæring i klyngens struktur samt praktik i klyngens andre institutioner for at lære dine nye kollegaer at kende.

Om dig
Som vores nye leder er det vigtigt, at du først og fremmest brænder for børnene – for deres trivsel, udvikling og læring. Du har en stærk pædagogisk faglighed inden for 0-6 års pædagogik og er skarp på forældresamarbejde. Derudover skal du trives i rummet mellem pædagogisk ledelse og personaleledelse. Vi forventer, at du er uddannet pædagog, gerne med ledelseserfaring, men ikke et krav. Har du ikke en diplom i ledelse forventer vi, at du påbegynder denne.

Vi ønsker os en leder, som kan give konkret sparring og vejledning til det pædagogiske personale og inddrage dem i at skabe det gode arbejdsfællesskab.

Du skal skabe både begejstring og refleksion hos personalet, så de føler sig motiverede for at udvikle deres egen pædagogiske praksis. Du skal se det værdifulde i at være leder i praksis – dvs. at vi forventer, du prioriterer at være observerende i praksis sammen med børn og medarbejdere for på den måde at have en finger på pulsen i din faglige ledelse. Du skal være tydelig i dine krav og forventninger til medarbejdernes pædagogiske praksis, og du skal have værktøjerne til at vejlede og følge op på forventningerne. Derudover er du ansvarsbevidst, indforstået med ledelsesrollens forpligtelser samt velovervejet og velbegrundet, når der skal træffes beslutninger – også når det går stærkt.

Du kan vejlede, skabe begejstring og i det hele taget sikre en organisatorisk ramme, hvor det pædagogiske personale får optimale muligheder, og du er god til at reflektere over egen praksis og derigennem arbejde kvalitetsudviklende.

Din profil
Du har en pædagogisk viden, der bygger på evidensbaseret og teoretisk faglighed med en ledelsestilgang, hvor de fagprofessionelles læring er i fokus som middel til at opnå høj pædagogisk kvalitet. Du er ansvarsbevidst og har grundlæggende respekt for ledelsesrollens ansvar og forpligtigelser.

Du kan træffe beslutninger, der er velovervejede og velbegrundede – også hurtigt, når situationen kalder på det.

Du er åben for og handler på kritik og forslag til forbedringer.

Overordnede ansvarsområder

  • Personaleansvar på egen enhed
  • Sikre et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø, herunder TRIO og MED udvalg
  • Ansvarlig for enhedens daglige forældresamarbejde og forældreråd
  • Administrere og overholde enhedens budgetbevilling
Vi tilbyder
Børnejunglen er en 0-6 års institution med fire vuggestuer og fire børnehaver, hvoraf de to børnehavegrupper er rumlepotter.

Vi er et hus, hvor stemningen er god, varm og omsorgsfuld. Engagement, nærvær og høj faglighed er midlet til et godt arbejdsfællesskab. Vores fokus er, at barnet oplever små sejre.

Du bliver del af et ledelsesteam, der består af fire andre pædagogiske ledere og en klyngeleder. Du bliver tilbudt et introduktionsforløb med både lederkollegaer samt klyngeleder.

Introduktionsforløbet bliver tilrettet den enkelte ud fra erfaring med ledelse samt kendskab til Københavns Kommune. De første 14 dage vil du være i praktik i klyngens andre enheder. Formålet er at lære dine kollegaer at kende samt blive introduceret til klyngens fælles strategi, som omhandler både ledelse og medarbejdere. Vi har valgt at kalde den 'Vi gør det nemt at være god'. Ydermere er der tæt oplæring og sparring med klyngeleder. Ligeledes vil du blive introduceret til administrative systemer.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem LFS og Københavns Kommune.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi udvidede referencer samt straffe- og børneattest.

Start er den 1. oktober 2023 eller hurtigst muligt herefter.

Yderligere oplysninger
Hvis du er interesseret i stillingen, kan du i ugerne 29-31 ringe til klyngeleder Christa Fleron Juncker på 2476 9005. I ugerne 32-33 kan du kontakte pædagogisk konsulent Stine Mols Møller på 3055 0443. Vi ser gerne, at du kommer på besøg og ser institutionen.

Du har også mulighed for at kontakte pædagogisk leder i Kålormen Nicki Lykke Jensen på 2977 3542.

Søg via linket senest torsdag den 17. august 2023
Vi holder 1. samtale den 24. august 2023 og 2. samtale den 29. august 2023. Til samtalen skal du beskrive konkrete handlinger i din ledelsespraksis, hvor du er lykkes med at skabe en forandring med effekt for børnene. Til 2. samtale vil der være case arbejde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193532&DepartmentId=19587&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880205

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet