Skolen på Amagerbro søger lærere til dansk og drengeidræt på mellemtrin/udskoling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger to dansklærere, der står solidt forankret i faget og gerne har erfaring med at føre op til afgangsprøverne. Du skal desuden kunne undervise i et eller flere af disse fag:

Drengeidræt, samfundsfag, håndværk og design, svømning

Skolen på Amagerbro ligger i et spændende område omkring Holmbladsgadekvarteret på Amager. Et populært område, hvor der er stor diversitet og mange kulturelle muligheder og tilbud.

Vi søger en dansklærer, der kan undervise i på mellemtrinnet og i udskolingen. Hos os skifter klasserne dansklærer efter 3. eller 4. klasse, og overtagende lærer har derefter klassen til og med 9. klasse.

Vi har høje ambitioner på alle elevers vegne, og du skal derfor brænde for danskfagets mange aspekter og arbejde fokuseret med differentiering i faget, så alle elever har mulighed for udvikling uanset deres faglige udgangspunkt.

Skolen har meget fokus på dansk både som fag, men også som andetsprog, da skolen har en høj andel tosprogede. Vi har prioriteret at have to læsevejledere, en dansk-/læremiddelvejleder samt en DSA-vejleder, og de gør deres bedste dagligt for at understøtte lærerne i klasserne ift. differentiering, testning, sparring og vejledning om materialer mv. Vi arbejder på at blive en dysleksivenlig skole og er i gang med at lave ny læsehandleplan, som bl.a. har fokus på, hvordan vi bevarer elevernes læselyst.

Vi har en samarbejdsaftale med Bodil Nielsen kommende skoleår om en skriftligsproglig indsats på alle årgange, og har læsekonferencer årgangsvist 2 gange årligt, som er dataunderstøttet faciliteret af vejlederne med deltagelse af ledelsen.

Hos os kan du blive lærer på en skole i god udvikling. Du kan være med til at udvikle co-teaching, så undervisningen med to lærere kan skabe rammer for endnu bedre læring, kreativitet og trivsel for alle elever. Du bliver tilknyttet et årgangsteam, som mødes 1 gang ugentligt for at planlægge og sparre med hinanden. Der er derudover skemalagt fælles forberedelse, hvor man kan forberede sin undervisning med sine nærmeste makkere.

Vi har de sidste to skoleår taget hul på at arbejde mere undersøgende og eksperimenterende i undervisningen, og vi har arbejdet med PBL to gange to uger. Vi tror på, at elevernes motivation og udvikling har de mest gunstige vilkår, hvis de får mulighed for at være aktive, samarbejdende, kreative, innovative og er medbestemmende i deres læringsforløb. Vi hylder den legende tilgang i undervisningen og vægter samarbejdet med eksterne (virksomheder, kulturinstitutioner, interesseorganisationer mv.) højt for at udvide børnenes omverdensforståelse og for at bringe autenticitet ind i deres læring. Hos os skal alle børn opleve at kunne lykkes på deres niveau, så alle får succeser med sig i bagagen.

Du er ambitiøs på elevernes vegne
Du er en nærværende voksen med flair for at udvikle børnenes faglige og sociale kompetencer. Du stiller tilpasse udfordringer for den enkelte elev, så alle udvikler sig, men du evner samtidig at have blik for vigtigheden af et stærkt klassefællesskab og elevernes samarbejdskompetencer. Gennem en anerkendende, inspirerende og involverende tilgang lykkes du med at skabe en god dagligdag, der understøtter høj trivsel blandt eleverne.

Du er fagligt velfunderet og engageret i at understøtte og skabe læring på forskellige og til tider anderledes måder. Du har gå-på-mod og formår at vække nysgerrighed og engagement blandt eleverne. Du må samtidig også meget gerne have god erfaring med inddrage digitale/teknologiske læremidler i din undervisning.

Vi tager hånd om dig fra første dag
Som nyansat tilknyttes du en mentor, der understøtter dig i at komme bedst muligt ind i jobbet, opgaverne og kulturen. Du kommer samtidig gennem et supervisionsforløb med din nærmeste leder.

Som lærer hos os bliver du mødt af mangfoldighed, glade børn og skønne kolleger

Humøret er højt og engagementet og kreativiteten stor. Tillid og samarbejde former vores dagligdag, og du vil møde åbne døre hos såvel kolleger som ledelse.

Vores skole er for nyligt blevet gennemrenoveret, og vi befinder os derfor i lyse, indbydende læringsmiljøer, hvor der er muligheder for at planlægge undervisning under hensyn til den enkelte elevs behov.

Vi har et godt arbejdsmiljø med dygtige og hjælpsomme kolleger og elever. Vi hjælper hinanden med at udvikle eleverne og os selv og skabe et godt undervisningsmiljø for alle.

Skolen har 330 elever og 50 lærere og pædagoger, der dagligt yder deres bedste for, at alle elever kan få spændende undervisning, der engagerer alle. Vores børnegruppe er mangfoldig – det er personalegruppen også, og det er vi stolte over og glade for.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på fuld tid med ansættelse pr. 1. august 2023.

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest.

Du er velkommen til at kontakte skoleleder Jette Andersen Nedergaard på 2967 1250 for yderligere oplysninger.

Søg via linket senest onsdag den 21. juni 2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag/torsdag i uge 25.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192557&DepartmentId=19118&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848393

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet