Økonomiansvarlig til Finanstilsynet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at styre Finanstilsynets økonomi? Er du den spillende træner, som også selv kan lide at udføre opgaverne? Og vil du bidrage til- og være en del af det spændende gearskifte, som økonomiteamet står overfor? Så er du måske den nye økonomiansvarlige, som vi søger.

Vores økonomiteam står over for et gearskifte. Vi er i gang med at strømline processer og nytænke vores måder at arbejde på. Vi har fået tilført flere ressourcer til at løfte vores økonomiopgaver, og du vil blive en del af et nyt team, der skal være med til at udvikle opgaveløsningen på økonomiområdet.

I økonomiteamet får du 6 gode kolleger, hvor I i fællesskab har ansvaret for, at vi styrer vores økonomi og indkøb sikkert og med en høj kvalitet i opgaveløsningen. Da en del af opgaverne løses decentralt består opgaven også i at afstemme indholdet i opgaveløsningen med interne budgetansvarlige. Derfor vil du få en bred kontaktflade til kolleger internt i huset.

Økonomi- og indkøbsteamet er organisatorisk placeret i Finanstilsynets sekretariat. I sekretariatets andre teams tager vi os af opgaver inden for digitalisering og compliance, HR- og organisationsudvikling og facility management. Så du vil samlet få kolleger med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde, hvor fællesnævneren er, at vi alle understøtter organisationen i nå vores tilsynsmæssige målsætninger.

Beskrivelse af rollen som økonomiansvarlig vicekontorchef
Som økonomiansvarlig vicekontorchef får du en bred og varieret portefølje af løbende drifts- og udviklingsopgaver vedr. økonomistyring, lige som du får ansvaret for vores løbende økonomirapportering til Finanstilsynets direktion og bestyrelse. Du vil overordnet set få ansvaret for styringen af Finanstilsynets økonomi samtidig med at du er faglig sparringspartner for dine kolleger og tager stafetten på den daglige driftsledelse.

De konkrete opgaver som samlet ligger i økonomiteamet er bl.a.:

  • Bevillingsopgaver, grundbudget og udgiftsopfølgning
  • Rammesætning og understøttelse af de lokale budgetansvarlige
  • Lønbudgettering og vedligeholdelse af bemandingsplan
  • Beregning og opkrævning af afgifterne, der finansierer Finanstilsynets drift
  • Beslutningsoplæg, ledelsesinformation og økonomirapportering til direktion og bestyrelse
  • Vedligeholdelse af vores regnskabsinstruks
  • Vedligeholdelse af vores set-up for intern finansiel kontrol
  • Udarbejdelse af økonomiske analyser
  • Udvikling og vedligeholdelse af værktøjer til den lokale økonomistyring (Power BI-rapporter)
  • Understøtte organisationen i indkøb og contract management
I vil fordele opgaverne blandt jer i økonomiteamet efter kompetencer, erfaringer og præferencer og vi arbejder efter en strategi, hvor flere arbejder sammen om opgaverne, således at vi har vores vigtige viden spredt hos flere kolleger, der kan træde i stedet for hinanden.

Nogle af dine første konkrete faglige arbejdsopgaver bliver:
• At overtage ansvaret for vores samlede udgiftsopfølgning for tredje kvartal og rapporteringen på prog-nose 3, som du laver i samarbejde med dine kolleger i økonomiteamet.
• At overtage ansvaret for lønbudgettering og normeringsstyringen, som er en af de vigtigste opgaver i teamet.

Vi skal selvfølgelig nok sørge for, at du bliver godt klædt på til at løse opgaverne i vores introforløb.

Hvad ønsker vi os fra dig?
Vores ønskeprofil har et solidt kendskab til lønbudgettering, økonomistyring og regnskab i staten. Du kan tilgå opgaven med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde – det vigtige for os er, at du har en relevant uddannelse og relevante erfaringer og har en brændende interesse for at skabe og vedligeholde en stærk økonomistyring. For at lykkes med det er det vigtigt at du er udstyret med en god blanding af stærk faglig ballast og et godt styringsgen.

Derudover er det vigtigt, at du trives med at være fagligt fyrtårn i økonomiteamet, hvor vi forventer, at du i rollen som vicekontorchef giver god faglig feedback til dine kolleger.

1. Du er samarbejdsorienteret og serviceminded
I økonomiteamet tror vi på, at et godt samarbejde er fundamentet for den gode opgavevaretagelse. Som person er du venlig, behersket og opmærksomhed på dine omgivelser, og du er opsat på at hjælpe andre, når de har brug for det.

2. Du er handlekraftig og proaktiv
Du har en beslutsom og handlingsorienteret tilgang til opgaveløsningen. Samtidig tænker du ud over dit eget ansvarsområde og handler hurtigt på de udfordringer, som opstår. Det falder dig endvidere naturligt at være initiativrig og være på forkant.

3. Du besidder gennemslagskraft og er pragmatisk
Som person er du synlig og beslutningsdygtig, når det er påkrævet. Selvom du har præference for at samarbejde og inddrage dine kollegaer undervejs i processen, træffer du også gerne selvstændige beslutninger, der er pragmatiske og som tager udgangspunkt i organisationens behov.

Hvad kan vi tilbyde dig?
Du vil dagligt få din gang i vores domicil på Christianshavn, hvor sekretariatet bor i det smukke Philip de Langes Palæ i Strandgade 25a. Her er vi 40 der arbejder fra, mens resten af Finanstilsynets godt 400 medarbejdere arbejder fra Strandgade 29.

Du bliver en del af et hus, hvor fagligheden er i højsædet og på den større klinge vil du opleve, at du deltager i løsningen af en vigtig samfundsopgave ved, at du er med til at skabe berettiget tillid til den finansielle sektor.

Hvordan bliver dine ansættelsesvilkår?
Du vil blive ansat chefkonsulent med titel af vicekontorchef. Du vil være underlagt de interne retningslinjer, som gælder alle ansatte i Finanstilsynet. I forbindelse med din ansættelse vil du også skulle fremvise din straffeattest.

Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram, og når det kommer til arbejdsvilkår, er vi også en attraktiv arbejdsplads. Vi har flekstidsordning, kantineordning, massageordning, renseriordning, fri parkering og forskellige klubber, som du kan melde dig ind i hvis du interesserer dig for f.eks. fodbold, løb og skak.

Sådan søger du
Send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningssystem på finanstilsynet.dk senest den 4. juni 2023.

Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.

Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive eller ringe til administrationschef Linda Schröder på telefon 33 55 83 27.

Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved henvendelse til HR-partner Carsten Andersen på telefon 91 33 70 02.

Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk – særligt under rubrikken ”Karriere”. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

FINANSTILSYNET, Århusgade 110, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169068&DepartmentId=6207&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836009

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet