Medarbejder til koordinering af Erasmus Mundus-bevillinger

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi søger en dygtig og engageret AC-medarbejder primært til varetagelse af instituttets Erasmus Mundus-uddannelsesbevillinger. Stillingen er en fuldtidsstilling, og den er ledig fra den 1. august 2023 eller snarest derefter.

Instituttet har en lang historik med hjemtagelse af bevillinger møntet på at opbygge og gennemføre uddannelser inden for EU’s Erasmus Mundus-program. Under disse programmer udbydes 2-årige kandidatuddannelser i samarbejde med andre europæiske universiteter. Som en del af programmerne er det muligt at uddele stipendier til de studerende. For nuværende er instituttet koordinator på tre Erasmus Mundus-uddannelser: SUFONAMA (www.em-sufonama.eu), GLOFOR (www.globalforestry.eu) og MERGED (www.merged.info).

Du vil være en del af instituttets administration og skal i samarbejde med en anden medarbejder håndtere de administrative opgaver omkring disse uddannelser.

Arbejdsopgaver
Erasmus Mundus er et spændende og komplekst arbejdsområde. Der skal ofte findes løsninger, der overholder både dansk lovgivning, partner-universiteternes regler og EU’s krav, samtidig med at de skal være meningsfulde i forhold til at udbyde gode og konkurrencedygtige uddannelser. Der kan være rejseaktivitet til møder i Europa. Overordnet set er arbejdsopgaverne inden for disse områder:

  • Vidensopbygning og dokumentation. Området er komplekst, og du skal oparbejde et overblik over de væsentligste regler, krav og lovgivning. Sagsgange skal nedskrives og vedligeholdes, så uddannelserne bliver administrativt bæredygtige og robuste
  • Intern koordinering. Vi arbejder tæt sammen med blandt andet fakultetets uddannelseskontor inden for områderne; optag, studievejledning, kommunikation og Erasmus Mundus-eksperter. Desuden er der intern videndeling og koordinering på instituttet med studiestartskoordinatoren, studielederne, administrationschefen mm. Alt sammen med henblik på, at reglerne overholdes, og at de studerende bliver guidet bedst muligt igennem deres optagelses- og studieforløb
  • Ekstern koordinering. Du kommer til at planlægge og afvikle online og IRL møder med partnere fra hele Europa. Nogle møder er du selv ansvarlig for – andre er du sparringspartner for studielederne. Du følger op på årshjul, derudover er du proaktiv i forbindelse med behandling af de studerendes ansøgninger
  • Kommunikation. Besvarelse af henvendelser fra nuværende og potentielle studerende – herunder udarbejdelse og vedligeholdelse af standard-svar og guide til visitering. Opdatering af hjemmesider (kun indhold – ikke den tekniske del)
  • Afrapportering. Eftersom uddannelserne er finansieret via bevillinger fra EU, så er der løbende opgaver i forhold til opdatering af EU-portalen og kommunikation med project officer. Derudover skal du være med til at udarbejde leverancer (rapporter, dokumenter o. lign.), nogle er du primær ansvarlig for, og ved andre er du sparringspartner for studielederne
  • Økonomi og budget. Du kommer til at lave oversigter over fordeling af midler mellem partnerne og opfølgning på projekternes økonomi i samarbejde med en kollega. Der er en tæt forbindelse mellem de studerendes studieforløb og den økonomiske fordeling. Det betyder, at opfølgning på økonomien til dels også er en opfølgning på de individuelle studerende. Derudover kan der opstå indkøbs-relaterede opgaver
  • Alt det andet. Man ved aldrig, når man arbejder med studerende og partnere fra hele verden, så opstår der altid noget uventet. Det er både det, der gør det sjovt, og det, som nogle gange kan være frustrerende. Derudover skal du forvente at løse andre typer af opgaver på instituttet, når det passer med dine opgaver og kompetencer.
Vi forventer
Du har en kandidatgrad, er udadvendt, serviceminded, vedholdende og energisk. Du har stærke analytiske evner, er struktureret, kan formidle komplekse problemstillinger kort og præcist, og du har evnen til at holde overblik samtidig med at have interessen for detaljen. Du har lyst til at give dig i kast med nye opgaver, være med til at udvikle jobindholdet, og du interesserer dig for din arbejdsplads og opsøger viden selvstændigt, så høj effektivitet og kvalitet i opgaverne bevares.

Ved besættelse af stillingen vil vi derudover særligt lægge vægt på, at du;

  • har erfaring med et eller flere af arbejdsområderne – du skal nok blive lært grundigt op på de områder, du ikke har erfaring med
  • er god til at finde løsninger
  • har gode kommunikationsevner og forstår at formidle et budskab – også til ikke-fagkyndige
  • er en holdspiller, der kan og vil indgå i administrationens samlede opgaveløsning
  • engagerer dig og ser nye udfordringer som en oplagt mulighed for faglig og personlig udvikling
  • har gode engelskkundskaber og er god til at formulere dig skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk.
Om os
På Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi – i daglig tale IFRO – forskes der blandt andet i brugen af og beskyttelsen af miljø og naturressourcer, landbrug, skovbrug, fiskeri, fødevarer, forbrugeradfærd og udvikling. Vi leverer forskningsbaseret undervisning til vores studerende, og forskningsbaseret rådgivning til blandt andet Miljø- og Fødevareministeriet samt Udenrigsministeriet. IFROs emneområder er ofte højaktuelle i den offentlige debat, hvor analyser af fødevareprisernes himmelflugt, nedlæggelse af minkerhvervet, kvotekongerne i fiskeriet og konsekvenserne af BREXIT er nogle af de nyere eksempler. Der er i alt cirka 150 medarbejdere på IFRO, hvoraf de 15 er administrative medarbejdere, og måske dine kommende kollegaer. Instituttets årlige omsætning er ca. 100 mio. kr., hvoraf de godt 45 mio. kr. stammer fra eksterne bevillingsgivere som f.eks. EU, Forskningsrådene, fonde, industrisamarbejdspartnere m.fl.

Vi tilbyder
En travl og dynamisk arbejdsplads med et godt arbejdsklima, en uformel og åben omgangstone samt gode faglige og personlige udviklingsmuligheder, hvor vi sætter en ære i at levere stærke faglige resultater og service til tiden. Vi er en familievenlig arbejdsplads med mulighed for fleksible arbejdstider og en 37-timers arbejdsuge inklusive frokost.

Løn og ansættelsesforhold
Ansættelsen sker som akademisk medarbejder i henhold til overenskomst for Akademikere i Staten. Aflønning i henhold til AC-overenskomst er anciennitetsbestemt. Der vil være mulighed for forhandling af yderligere tillæg efter kvalifikationer. Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. Vi har flekstid.

Din ansøgning
Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning med bilag via Jobportalen (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget) senest den 12. juni 2023.

Ansættelsessamtaler vil finde sted i uge 25.

Universitetet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Yderligere spørgsmål
Du kan læse mere om Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi på www.ifro.ku.dk. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationschef Jesper Levring Andersen: tlf. 35 33 68 92, jla@ifro.ku.dk

Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet – SCIENCE i kort form – er landets største naturvidenskabelige forsknings- og uddannelsesinstitution med 4.000 ansatte og 9.700 bachelor- og kandidatstuderende fordelt på 12 institutter. Fakultetet har et årligt budget på ca. 3 mia. kr.

Læs mere om Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet på http://www.science.ku.dk/







INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

KU - SCIENCE - NBI, Nørre Campus, Blegdamsvej 17, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1307&ProjectId=159304&DepartmentId=18966&MediaId=4632&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835844

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet