Koordinator til Familiehuset i Borgercenter Handicap

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du et køligt overblik? Er du vild med processer og organisering, og elsker du at have et systematisk overblik og få noget fra hånden?

Så kan du være den nye kursuskoordinator, vi søger til vores Familiehus i Borgercenter Handicap!

Om Familiehuset
Organisatorisk er Familiehuset en del af Børneområdet i Borgercenter Handicap. På Børneområdet yder vi rådgivning og vejledning til børn og unge med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne og til deres forældre, ligesom vi udarbejder børnefaglige undersøgelser, bevilger hjælpeforanstaltninger og følger op på disse foranstaltninger. Børneområdet er kendetegnet ved specialiseret viden om børn og unge med handicap samt stor vilje og engagement i arbejdet.

Familiehusets kerneopgave er at tilbyde støtte og hjælp til familier med børn og unge med funktionsnedsættelser. Vi tilbyder både individuel og gruppebaseret familiebehandling, råd- og vejledningsforløb, åben rådgivning, kontaktpersoner samt kurser og grupper for børn, unge, søskende, forældre og andre familiemedlemmer.

Familiehuset er i rivende udvikling med mange spændende opgaver og et tæt samarbejde mellem alle medarbejdere på tværs af teams og fagligheder. Vi arbejder løbende på at udvikle vores indsatser til at møde de behov og den efterspørgsel, der er hos borgerne og samarbejdspartnerne.

Familiehuset består af 43 faste medarbejdere fordelt på familiebehandlere, kontaktpersoner, praktiskpædagogiske vejledere og hjemmebaserede indsatser. Familiehuset har for nyligt stået overfor en omorganisering på vores to matrikler (Borups Allé og Hans Knudsens Plads), som er ved at falde på plads, så nu mangler vi bare dig.

Om stillingen
I Familiehuset har vi en bredt udvalg af diverse kurser og grupper og betjener årligt mellem 800-1.000 borgere. Det er derfor en stor organisatorisk og spændende opgave at sikre driften omkring Familiehusets kursusafdeling. Dine opgaver vil primært være at registrere de løbende visitationer, vi får fra sagsbehandlerne, sikre at faciliteterne for diverse kurser og gruppeforløb er på plads, invitere og registrere deltagerne til kurserne og gruppeforløbene, løbende sikre at vores materiale ud af huset matcher virkeligheden, månedlig afrapportering og derudover at yde en god service til borgere, samarbejdspartnere og kollegaer.

Du vil sammen med Familiehusets to ledere og vores administrative medarbejder blive en del af vores administrationsteam i Familiehuset, og du vil have arbejdsopgaver på begge vores matrikler, primært dog på Hans Knudsens Plads.

Faglige og personlige kvalifikationer og kompetencer

  • Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund.
  • Gerne erfaring med at arbejde med kursusadministration eller lignende.
  • Du er lidt af en Excel-nørd, stærk i struktur og systematik og elsker at have overblik, er vant til at arbejde selvstændigt med komplekse arbejdsprocesser og evner at have mange bolde i luften.
  • Du er en stærk kommunikator både mundtligt og skriftligt og kan selvstændigt udarbejde dokumentation og andet skriftligt materiale målrettet borgerne, medarbejderne og andre samarbejdspartnere.
  • Du er serviceminded og kan lide at være i kontakt med både interne og eksterne samarbejdspartnere.
  • Du er god til at indgå i tæt samarbejde med andre faggrupper.
  • Du er tillidsvækkende, imødekommende, nysgerrig og engageret i dit faglige virke.
Hvad kan vi tilbyde dig

  • En arbejdsdag, der sjældent er kedelig, og hvor du har stor indflydelse på dine arbejdsopgaver.
  • En arbejdsplads, hvor vi vægter vores gode arbejdsmiljø og trivsel højt for både medarbejdere og ledelse.
  • Et Familiehus med høj faglighed, engagement og skønne kollegaer.
  • En dialogbaseret og inddragende ledelse.
  • Løbende intern sparring på dine opgaver.
  • Stor fleksibilitet og selvtilrettelæggelse af såvel opgaver som arbejdstid.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen med flekstidsordning og ønskes besat fra den 1. oktober 2023.

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst og efter principper om lokal løndannelse.
Vi indhenter referencer efter aftale samt børne- og straffeattest i forbindelse med ansættelsen.

Ansættelsesudvalget vil bestå af ledere af Familiehuset Ida Silver og Liana Landel, to medarbejdere (en repræsentant fra hver matrikel), vores administrative medarbejder samt TR.

Yderligere oplysninger
Oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Ida Silver på 2028 4964 eller Liana Landel på 6162 2388.

Du kan læse mere om Borgercenter Handicap og Socialforvaltningen på Københavns Kommunes hjemmeside: www.kk.dk.

Søg via linket senest torsdag den 17. august 2023
Vi forventer at afholde samtaler onsdag den 23. august.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193537&DepartmentId=20137&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880295

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet