Kontorchef for Strategisk Indkøb

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Københavns Kommune indkøber vi for mere end 15,7 mia. kr. hvert år – herunder på områderne for Facility Management, Forsyning, Brændstof og Drivmidler, Håndværkerydelser og Entreprise samt Entrepriserådgivning. Med så stor en volumen følger et ansvar for at påvirke markedet i en bæredygtig retning, så vi kan gøre en forskel for borgere, leverandører og den grønne omstilling.

Vi tilbyder dig at blive chef for Strategisk Indkøb 1 med ca. 20 dygtige og ambitiøse medarbejdere. Kontoret er et af vores to kontorer, som arbejder med ’de store tals lov’, når det kommer til indkøb – og det sker i lyset af den netop færdiggjorte ’Indkøbspolitik 2023-2026’. Når vi lykkes, så hjælper vi både københavnerne og kommunens medarbejdere, sparer penge for kommunen og udvikler både virksomheder og samfund. Når det kommer til strategisk indkøb, så skal vi blandt andet udbyde og kontraktstyre aftaler, udarbejde analyser og kategoristrategier, prioritere udbudsområder, kvalitetssikre entrepriseprojekter og yde udbudsjuridisk assistance til forvaltningerne.

Kontoret er en del af Center for Indkøb, CSR og Forsikring (CFI), der er en del af Økonomiforvaltningen herunder Koncernservice i Københavns Kommune. Her arbejder mere end 100 mennesker med vores nye strategiske fokus, Fremtidens Indkøb, som blandt andet har til formål at hæve aftaledækningen fra 60% til 90% – herunder forbrugsstyre på aftaleporteføljen og i øvrigt sikre en effektiv kategoristyring for kommunens mangeartede indkøb. Vi synes selv, at vi har at gøre med ’indkøbets superliga’, og vi har også ambitioner om at påvirke den nationale dagsorden, når det kommer til offentligt indkøb. Du refererer til Centerchef Dorthe Bjerring Friis-Vigh og bliver chefkollega med fire dygtige og erfarne kontorchefer – en chefgruppe, hvor flere selv udtaler, at det er den bedste chefgruppe, som de har været en del af.

Jeg kom selv til CFI for mindre end et år siden, og jeg oplever et stærkt fællesskab præget af en masse holdspillere. Vi har sammen defineret, at vi vil have en effektiv og bæredygtig opgaveløsning, brugervenlighed og samarbejde i top samt et attraktivt arbejdsfællesskab både fagligt og socialt. Jeg vil elske, hvis du kommer ind med gejst, energi og en masse involvering, udtaler Centerchef Dorthe Bjerring Friis-Vigh.

Vi tilbyder også et job, hvor fremtidens målsætninger ikke alene kan realiseres gennem yderligere aftaledækning og konkurrenceudsættelse. Vi har også brug for nye løsninger til dækning af brugerbehov og købsadfærd, ligesom vi skal forsøge os med etablering af en one-stop-shop, hvor vores leverandører oplever, at det er nemt, effektivt og bæredygtigt at være leverandør til Københavns Kommune.

Om dig
Du har arbejdet intensivt med strategisk indkøb – gerne inden for Facility Management og Entreprise – og har ledelseserfaring fra en stor og kompleks offentlig ledet organisation. Du er lykkes med flere større forandringsledelsesopgaver, som er gennemført med involvering og begejstring. Du har fået stærke økonomiske, juridiske og kommercielle kompetencer, som du sætter i spil med en god politisk tæft. Du er stærk i politiker- og direktionsbetjeningen – og er dygtig til at gå på tværs af hele kommunen.

Du er en erfaren personaleleder og har evt. også ledet igennem teamledere eller fagkoordinatorer. Du er vant til et tæt og forpligtende samarbejde med andre chefer – og har før arbejdet med implementering af ambitiøse strategier.

Vil du vide mere?
Du kan ringe til Jakob Westh, direktør i Mercuri Urval, på 6089 6436 for at høre mere om stillingen. Eller du kan kontakte centerchef Dorthe Bjerring Friis-Vigh på 2154 1165.

Løn- og ansættelsesvilkår
Dine løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Dit arbejdssted bliver Borups Alle, 2400 København NV.

Stillingen forventes at være med tiltrædelse den 1. august 2023.

Søg via linket senest søndag den 18. juni 2023
Vi forventer at afholde samtaler den 21. juni 2023 (1. samtale) og den 27. juni 2023 (2. samtale). Der vil indgå test i ansættelsesprocessen.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation
I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 600 medarbejdere, der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192248&DepartmentId=23233&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840916

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet