Klima og Byudvikling søger rutineret projektleder til arbejdet med at finde placeringer til 550 sorteringspunkter i byens rum

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med byens rum og vil du være med til at sikre en grønnere fremtid for København igennem etablering af Københavns Kommunes nye sorteringspunkter? Så læs endelig videre.

Københavns Borgerrepræsentation har vedtaget Cirkulær København, som er en ambitiøs ressource- og affaldsplan for perioden frem til 2024 (læs mere om planen her). Planen indeholder høje mål for genbrug og genanvendelse, som samtidig skal bidrage til at København bliver verdens første CO2-neutrale hovedstad. Et af nøglegrebene i planen er at hjælpe københavnerne til at sortere langt mere af deres affald end de gør i dag. Det skal bl.a. ske gennem etablering af 550 såkaldte sorteringspunkter på offentlige arealer. Et sorteringspunkt er en række beholdere til forskellige affaldsfraktioner opstillet samlet i en lille ø.

Om jobbet
Vi søger en erfaren projektleder, der kan lede arbejdet med at finde placeringer til de 550 sorteringspunkter fra A til Z; det vil sige fra den indledende screening af mulige placeringer i byrummet, til placeringerne har udmøntet sig i politisk godkendte bydelsplaner samt efterfølgende tilbageløb ifm. projektering og anlæg.

Du vil blive projektleder for en håndfuld byrumsfaglige medarbejdere, som varetager det konkrete arbejde med screening, myndighedskontakt, samt udarbejdelse af kort- og tegningsmateriale.

Jobbet omfatter blandt andet

  • Projektledelse herunder tidsstyring, optimering af processer og koordinering med samarbejdspartnere.
  • Faglig sparring ifm. screening af byens rum, myndighedskontakt, samt udarbejdelse af kort- og tegningsmateriale.
  • Udarbejdelse af bydelsplaner for placering af sorteringspunkterne til politisk indstilling.
  • Koordinering, netværksskabelse og dialog på tværs af interne og eksterne interessenter, herunder bidrage til at finde de bedste løsninger på komplekse problemstillinger.
  • Facilitering af ansøgning om myndighedsgodkendelser, lokalplansdispensationer m.m.
  • Dialogprocesser og -møder med bl.a. lokaludvalg, miljøpunkter, københavnere og andre interessenter.
Du skal som projektleder styre, understøtte og sikre fremdrift i de byrumsfaglige medarbejders arbejde, samt sikre den brede forankring af projektet i organisationen. Du skal desuden sikre, at arbejdet koordineres med anlægsarbejdet og idriftsættelsen af sorteringspunkterne i samarbejde med projektlederne for dette samt teamlederen.

Hvem er du?

  • Du har en uddannelsesmæssig baggrund som fx arkitekt, byplanlægger, urban designer eller lignende.
  • Du har solid og dokumenteret erfaring med udvikling af byrummet, og har erfaring med byrum i komplekse bymæssige sammenhænge med mange hensyn og behov.
  • Du er en stærk og erfaren projektleder, som er struktureret og god til at planlægge og gennemføre projekter og opgaver.
  • Du har stor erfaring med arbejde i en politisk styret organisation.
  • Du er god til at samarbejde og inddrage mange fagligheder i opgaveløsningen.
  • Du har erfaring med at samarbejde om anlægsprojekter med både rådgivere og entreprenører.
  • Du har erfaring med inddragelsesprocesser.
  • Du er flydende i skriftlig og mundtlig dansk og mestrer at udarbejde svar af høj kvalitet til borgere, myndigheder mv.
Vi tilbyder

  • En opgaveportefølje, der er miljømæssigt ambitiøs, med klart politisk mandat og stor bevågenhed.
  • Et projekt, hvor du er med til at skabe en helt ny måde at sortere affaldet på i København.
  • Muligheden for at præge de københavnske byrum og måden de benyttes og ser ud på.
  • En arbejdsplads med fagligt engagerede kolleger med høje miljøambitioner.
  • Godt arbejdsklima med høj arbejdsglæde og kollegialt sammenhold.
Om os
Stillingen er forankret i forvaltningens afdeling for Klima og Byudvikling. Ansættelsen er i enheden for Bæredygtigt Byggeri og Genbrug. Du vil desuden have stor kontakt til andre enheder og afdelinger i forvaltningen.

Har vi fanget din interesse?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Casper Marott på 2012 9640 eller enhedschef Jacob Gøtterup på 5197 8083.

Tiltrædelse den 1. september 2023 eller hurtigst muligt. Stillingen er en fastansættelse.

Søg via linket senest onsdag den 19. juli 2023
Samtaler forventes afholdt i uge 32 og 33.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192948&DepartmentId=19925&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5859786

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet