Jurist med interesse for HR-jura og processtyring søges til Uddannelses- og Forskningsministeriets departement

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse for personalejura, overenskomster og ansættelsesforhold? Kan du se dig selv arbejde med praktisk anvendelse af overenskomster og lovgivning i en HR-afdeling? Og kan du stå i spidsen for processer, der kræver skarp styring? Så er det måske dig, vi står og mangler til Uddannelses- og Forskningsministeriets Koncern HR?

Vi skaber fundamentet for fremtiden
Viden former fremtiden. I Uddannelses- og Forskningsministeriet arbejder vi for at skabe værdi i samfundet gennem fremragende uddannelse og forskning. Vi skaber et solidt fundament for de videregående uddannelser og forskningen i Danmark, så nye idéer kan spire og skabe vækst.

Koncern HR
Koncern HR er en centralt placeret HR-enhed, som varetager al personaleadministration og rekruttering i Uddannelses- og Forskningsministeriets departement og styrelse samt Danmarks Innovationsfond. Vi er godt 23 medarbejdere i kontoret, der sammen arbejder helhedsorienteret og tværfagligt, så vi kan understøtte hele Uddannelses- og Forskningsministeriet professionelt og driftssikkert.

Juridisk garant i en alsidig HR-hverdag
Som jurist i HR får du en vigtig rolle i forhold til at understøtte dine kollegaer med faglig sparring og vejledning inden for rammerne af gældende overenskomster og lovgivning. Du vil komme til at arbejde med juridiske problemstillinger, og du skal kunne tænke dine løsninger ind i et organisatorisk set-up og en praktisk HR-hverdag, hvor størstedelen af dine kollegaer ikke er jurister. En stor del af arbejdet er desuden IT-understøttet, hvorfor du skal have en god forståelse for IT-systemer af forskellig slags, f.eks. journaliseringssystemer, HR-systemer m.fl.

Opgaverne er alsidige, og stiller krav til både din sunde fornuft, din juridiske faglighed og dine evner til at forstå en større organisations behov. Opgaverne vil bl.a. bestå af kvalitetssikring af processer og produkter i forbindelse med ansættelses- og personaleadministrative sager, behandling af tungere processuelle opgaver af juridisk karakter, f.eks. organisationsændringer, GDPR, afskedigelses- og tilbagebetalingssager samt implementering af ny lovgivning eller overenskomster.

Er du vores nye kollega?
Vi forventer, at du har en relevant juridisk uddannelse, f.eks. cand.merc.(jur.), cand.soc.jur. eller cand.jur., og en bred interesse for HR-området. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring med personalejura, forvaltningsret og/eller persondatareglerne.

Vi forestiller os, at du:

Har lyst til at arbejde med en bred vifte af juridiske HR-relaterede opgaver i en praktisk hverdag

  • Er god til at identificere juridiske problemstillinger og forstår at finde den pragmatiske løsning
  • Er en god formidler, der kan videreformidle juridiske problemstillinger og løsninger på en let forståelig måde
  • Kan arbejde struktureret og selvstændigt men samtidig trives i en hverdag, hvor samarbejde er vigtigt
  • har gåpåmod og motiveres af at finde relevante løsninger i fagligt udfordrende sager
  • Har stor IT-, proces- og organisatorisk forståelse
En ambitiøs og social arbejdsplads
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kollegaer, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i en travl hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.

Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Uddannelses- og Forskningsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte chef for Koncern HR Maja Pelzl Löhr på telefonnummer 72 31 80 65 eller på e-mail mpl@ufm.dk.

Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen” eller søg via vores hjemmeside www.ufm.dk/job-i-ministeriet. Vi skal have din ansøgning senest torsdag den 17. august 2023.

Vi forventer at holde to samtalerunder. Første og anden samtalerunde afholdes i uge 34.
Mellem første og anden samtalerunde gennemføres personlighedstest.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Uddannelses- og Forskningsministeriet er medlem af foreningen Lige Adgang.

Om Uddannelses- og Forskningsministeriets departement
I departementet bistår vi ministeren og regeringen med at udvikle landets uddannelses-, forsknings- og innovationspolitik. Vi klæder ministeren på til at træffe beslutninger baseret på fakta og den nyeste viden i tæt dialog med vores to styrelser. Derudover står vi for at udvikle koncernen og løse de opgaver, der går på tværs af ministeriet inden for kommunikation, økonomi, it, HR og service.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Uddannelses- og Forskningsministeriet, Haraldsgade 53, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171163&DepartmentId=6057&MediaId=2687&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883983

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet