Engageret kollega til fortolkning af og kontrol med reglerne om ulovlige kapitalejerlån samt andre spændende juridiske opgaver

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at udvikle dig til faglig ekspert i selskabslovens bestemmelser om ulovlige kapitalejerlån, og brænder du for faglig fordybelse, dialog med interessenterne og for at være med til at udvikle området, så har du muligheden nu. Regnskabskontrollen i Erhvervsstyrelsen i København søger en cand.jur., cand.merc.(jur.), cand.merc.aud. eller lign., der har lyst til at arbejde i et knivskarpt fagligt miljø med gode kolleger, der gerne vil sparre og hjælpe på vej med at løse opgaverne.

”Jeg synes, at det, vi laver, på mange måder er unikt. Vi er dagligt i kontakt med alle dele af erhvervslivet, fra den lille erhvervsdrivende til de store virksomheder, og får dermed en rigtig god indsigt i, hvad der rør sig” - fortæller cand.merc.aud., Mark, der har været ansat i 8 år og bl.a. arbejder med ulovlige kapitalejerlån.

Spil en nøglerolle inden for fortolkningen og kontrollen af ulovlige kapitalejerlån
Du vil indgå i et mindre team, der arbejder med alle aspekter af ulovlige kapitalejerlån; kontrol, fortolkning, processer, dialog med virksomheder, rådgivere og andre interessenter samt evt. regulering på området. Du vil i vidt omfang komme til at arbejde med de mere principielle og komplicerede sager om fortolkning af reglerne, der løbende opstår. Herudover vil du indgå i et tæt samarbejde og være i løbende dialog med andre myndigheder, bl.a. politiet. Du vil også – sammen med resten af teamet – tage aktiv del i kommunikationen på og udviklingen af området.

Herudover vil du kunne indgå i andre af områdets spændende opgaver, herunder fortolkning af regnskabslovgivningen, områdets øvrige vejledningsindsatser, kontrol af årsrapporter og til udviklingen af området indenfor både kontrol og digitale løsninger. Der vil også være rig mulighed for at kunne bistå med de mange forvaltningsretlige spørgsmål der opstår i forbindelse med styrelsens myndighedsarbejde.

Løsningen af opgaverne vil foregå i samarbejde med dygtige og ambitiøse kolleger inden for regnskabs-, selskabs-, fonds- og revisionsområdet. Du vil også løbende være i dialog med andre myndigheder, virksomheder, advokater, revisorer og organisationer.

Et område med fokus på høj faglighed og dialog med erhvervslivet
Vi tilbyder et udfordrende og udadvendt job i et område, der bl.a. har som mål at styrke tilliden til regnskaberne og sikre overholdelsen af regnskabslovgivningen og udvalgte bestemmelser i selskabslovgivningen. Herudover har Erhvervsstyrelsen fokus på bekæmpelse af økonomisk svindel med bl.a. selskaber og årsregnskaber. Du vil komme til at arbejde med mange fagligt spændende og forskelligartede problemstillinger, ligesom du vil komme tæt på beslutningsprocesserne bag udformningen af lovgivningen og reglerne på området. Dette vil give dig en unik viden og indsigt. Du vil endvidere få mulighed for at præge udviklingen på området - herunder kontrolindsatsen og de digitale løsninger.

Erhvervsstyrelsen har fokus på fagligheden og giver dig gode muligheder for såvel personlig som faglig udvikling. Derudover tilbydes du gode arbejdsvilkår, herunder flekstid, pension og en fornuftig balance mellem arbejdsliv og privatliv. Det er vigtigt for os, at den enkelte medarbejder mærker fleksibiliteten i arbejdstilrettelæggelsen og muligheden for medindflydelse på, hvad man gerne vil prøve at arbejde med.

Faglig stærk profil med ambitioner
Din uddannelsesmæssige baggrund er cand.jur., cand.merc.(jur.), cand.merc.aud. eller tilsvarende videregående uddannelse. Herudover lægger vi vægt på følgende:

  • Du er kendetegnet ved at have en høj faglighed, og du formår at bringe denne i anvendelse – uanset i hvilken kontekst fagligheden indgår
  • Kendskab til selskabsloven og evt. årsregnskabsloven er en klar fordel
  • Du er struktureret og tager ansvar, så opgaverne bliver fulgt helt til dørs og ikke tabes på gulvet
  • Du har interesse for den digitale udvikling og har øje for de muligheder, den kan bringe
  • Du kommunikerer tydeligt – skriftligt såvel som mundtligt – til mange forskellige målgrupper, både faglige eksperter, virksomheder og borgere
  • Du skal kunne levere til aftalt tid og i høj kvalitet med styr på detaljerne – også hvis der er ekstra fart på i en periode
  • Du er i stand til både at arbejde selvstændigt og til at samarbejde med andre
Erfaring fra eksempelvis en anden offentlig myndighed, advokat- eller revisionsbranchen er et plus, men ikke et krav. Det vigtigste er, at du brænder for at arbejde med juridiske problemstillinger, kan eksekvere og sætter en høj barre. For at få succes i jobbet skal du have din teoretiske værktøjskasse på plads og ambitioner om at fordybe dig fagligt.

Du vil selvfølgelig modtage en solid oplæring og gennemgang af styrelsens processer, når du starter. Derudover har du altid mulighed for at sparre med dine kollegaer herunder andre jurister. I Regnskabskontrollen bryster vi os med, at du aldrig står alene med en problemstilling - du vil altid have et team bag dig.

Om os
Erhvervsstyrelsen er en del af Erhvervsministeriet og har omkring 1200 medarbejdere, som arbejder på fire forskellige lokationer i landet. Denne stilling er placeret på Langelinie i København.

Erhvervsstyrelsen er en ambitiøs og moderne myndighed. Vi lægger vægt på at skabe resultater af høj kvalitet, og vi er ikke bange for at gå nye veje for at finde løsninger. Derfor arbejder vi bl.a. med nye teknologier og data til at effektivisere vores drift og skabe værdi for virksomhederne. Vi lærer gerne af andre, og vi arbejder altid i partnerskab med andre myndigheder, organisationer og virksomheder.

Du kan læse mere om Erhvervsstyrelsen på www.erst.dk.

Om ansættelsen
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet med mulighed for forhandling af tillæg. Indplacering vil være som fuldmægtig. Der er tale om en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse efter sommerferien.

Yderligere information om stillingen kan fås ved henvendelse til chefkonsulent Mark Rehder på tlf. +45 35 29 19 54 eller kontorchef Lykke Skødt på tlf. +45 35 29 13 76. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan fås ved henvendelse til HR-rekrutteringspartner Cathrine Lund-Jensen på tlf. +45 91 33 70 38.

Interesseret?
For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stilling” i annoncen og følg instruktionerne. Din ansøgning, CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest 16. august 2023.

Samtaler forventes afholdt i uge 34 og 35. Der vil blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.

Læs mere om Erhvervsstyrelsen som arbejdsplads samt rekrutteringsprocessen her:

https://erhvervsstyrelsen.dk/jobs-i-erhvervsstyrelsen

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Erhvervsstyrelsen, Langelinie Allé 17, 2100 København Ø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170972&DepartmentId=6205&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878918

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet