Dygtig generalist til Klimasekretariatet i Københavns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for klimaet, og vil du være med til at bringe København helt i front på klimaområdet? Trives du med udviklingsopgaver i en politisk kontekst? Er du systematisk, god til at skabe overblik, analysere og formidle komplekse og tekniske problemstillinger på en let tilgængelig måde?

Københavns Kommune vedtog i 2012 Klimaplanen KBH2025 med et mål om CO2-neutralitet i 2025. CO2-udledningen i København er på nuværende tidspunkt reduceret med over 70%, og klimaplanen har 67 initiativer, som skal gennemføres inden 2025. Samtidig skal en ny klimaplan for årene efter 2025 udvikles. Den kommende klimaplan skal indeholde nye mål og indsatser for både energi, forsyning og mobilitet i byen. Og som noget nyt skal den fastsætte mål og indsatser for at reducere CO2-aftrykket fra Københavns og københavnernes forbrug af materialer, varer og services. Det vil kræve både nye opgørelsesmetoder og virkemidler og ikke mindst stor inddragelse af både borgere og professionelle aktører.

Vi søger en systematisk generalist, der kan bidrage til tværgående opgaver med blandt andet budget, politisk koordinering, kommunikation, juridiske og økonomiske vurderinger i den kommende klimaplanen, samt konkrete implementeringsopgaver i den nuværende klimaplan.

Om jobbet
Du vil blive ansat i Klimaenheden, hvor vi er 26 medarbejdere og to chefer. Enheden er præget af stor faglighed, højt engagement, gode samarbejdsevner og lyst til at skabe resultater sammen. Enheden er organiseret i fire teams, der arbejder med implementeringen af den nuværende klimaplan, udviklingen af den nye klimaplan, klimapartnerskaber og stormflodssikring.

Stillingen knyttes primært til udviklingen af den nye klimaplan, som går på tværs af hele kommunen og koordineres i Klimasekretariatet. Vi har mulighed for at trække på både specifikke og generelle fagligheder i forskellige dele af forvaltningen, men Klimasekretariatet skal kunne definere opgaverne, sikre fremdrift, ledelsesbetjening og politisk betjening og koordinere og skrive den samlede plan.

Klima er højt prioriteret på tværs af kommunens forvaltninger, og der er etableret et borgmesterforum, hvor alle kommunens syv borgmestre drøfter klimaspørgsmål og budgettiltag og nye initiativer for klimaområdet. Borgmesterforum forberedes af Klimasekretariatet i samarbejde med Økonomiforvaltningen.

Vores nye medarbejder skal bidrage til dette og kan få opgaver i forhold til:

  • Ledelsesbetjening
  • Koordinering af sager til borgmesterforum for klima
  • Budgetproces på klimaområdet
  • Politiske indstillinger
  • Overordnet kommunikation om klimaplanen
  • Koordinering af økonomiske vurderinger
Om dig
Vi har brug for en dygtig generalist, der

  • Har erfaring fra en politisk ledet organisation
  • Har en samfundsvidenskabelig baggrund
  • Kan medvirke til at definere, systematisere og koordinere opgaver
  • Kender til klimaområdet, herunder gerne til lovgivningen
  • Kommunikerer godt skriftligt og mundtligt
  • Trives med samarbejde på tværs af fagligheder
  • Kan løse opgaver selvstændigt
Kendskab til Københavns Kommunes organisering og erfaring med kommunale budgetprocesser vil være en fordel, men det er ikke et krav.

Vi tilbyder
Du bliver en del af afdelingen Klima og Byudvikling, der med helhedssyn, nysgerrighed og høj faglighed løser opgaver indenfor affald og ressourcer, jorddeponi, klimaindsatser, byplanlægning, almene boliger, udsat by og analyser. Afdelingen har cirka 350 ansatte fordelt på 14 faglige enheder og et sekretariat, der alle brænder for at gøre København til en endnu bedre og mere bæredygtig by at leve, bo og bygge i.

Vi mener, at de gode løsninger bliver stærkere og mere effektfulde, når vi løser dem sammen – koordineret og på tværs af fag, enheder og myndighedsområder. Vi har desuden som norm at gøre det ordentligt – og vi gør det for København. Vi har det lange lys på og har formuleret en fælles strategi, der sætter retning for vores arbejde de kommende år.

Som ansat i Københavns Kommune har du arbejdsforhold, der gør det muligt for dig at få balance mellem arbejds- og privatliv, idet du får en arbejdsuge på gennemsnitligt 37 timer, inkl. frokostpause samt flekstid. Vores kontor ligger centralt placeret i Njalsgade, Islands Brygge.

Om stillingen
Der er tale om en generaliststilling med start snarest.

Yderligere information
Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Simon Holm på 2021 1110 eller enhedschef Charlotte Korsgaard på 2686 5981.

Søg via linket senest tirsdag den 20. juni 2023
Vi holder ansættelsessamtaler den 29. juli eller den 4. juli.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Teknik- og Miljøforvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.400 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 4,1 mia. kr.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192479&DepartmentId=23144&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5847737

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet