Botilbuddet Musvågevej mangler en erfaren forflytningsansvarlig til nyoprettet stilling på 10-15 timer om ugen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

­­­­­­­På botilbuddet Musvågevej har vi brug for dig med forflytningserfaring og meget gerne også livserfaring. Dine veje ind i dette job kan være mange, så læs bare videre …

Om os
På tilbuddet Musvågevej bor der 50 dejlige mennesker med udviklingshæmning og/eller autisme. Vores fokus er at give borgerne en god, tryg og genkendelig hverdag. På Musvågevej tror vi på, at borgene har fortjent et liv med indhold og oplevelser, og det er borgernes livskvalitet, der er vores centrale omdrejningspunkt. Derfor er en del af vores kerneopgave at sikre os, at livet på Musvågevej er så sjovt og så meningsfuldt for borgerne som muligt.

For at lykkes med dette er vi et hus, der stiller store krav til fagligheden og til det gode arbejdsmiljø, og vi forventer noget af hinanden. Det er vigtigt, at borgene bliver mødt af kompetente medarbejdere, der forstår sig på målgruppen og agerer professionelt, og at udgangspunktet for fagligheden er et arbejdsmiljø, hvor vi tror på det bedste i hinanden og dermed giver plads til både faglig enig- og uenighed.

Netop fordi faglighed og arbejdsmiljø er så vigtige for os, har vi valgt at oprette stillingen som forflytningsansvarlig og dermed sætte et større fokus på det fysiske arbejdsmiljø.

Jobbet som forflytningsansvarlig
Stillingen er nyoprettet, og du får derfor stor indflydelse på, hvordan arbejdet bliver udført. Musvågevej består af et ledelsesteam på syv personer, der ligesom dig refererer til tilbudslederen. På Musvågevej har vi desuden en række understøttende funktioner som f.eks. en administrativ koordinator, et sundhedsteam og en socialfaglig konsulent. Du vil derfor få mange kolleger at sparre med i hverdagen.

I første omgang forestiller vi os, at dine opgaver bliver at have det overordnede faglige ansvar for forflytninger, hvilket vil sige, at du

  • udarbejder og vedligeholder en forflytningspolitik med overordnede rammer for forflytning, dette i tæt samarbejde med centerets sundhedsfaglige konsulenter og øvrige interessenter
  • understøtter forflytningsvejlederne på afdelingerne
  • sikrer relevante kompetencer vedrørende forflytninger hos det pædagogiske personale
  • udarbejder, understøtter og kvalitetssikrer forflytningsinstrukser gældende alle relevante borgere, også de borgere hvor der ikke bruges hjælpemidler, og løbende foretager evalueringer af disse
  • er ansvarlig for vores lokale forflytningsnetværk
  • er en del af vores onboardingprogram, hvor du skal undervise nye medarbejdere i forflytning
  • holder dig opdateret om den nyeste viden inden for forflytninger, inkl. VT- teknologier og andre hjælpemidler
  • sikrer, at der bliver udarbejdet APV’er i borgernes lejligheder en gang årligt
Derudover er vi åbne for, hvad du ellers kan byde ind med, det kunne f.eks. være at

  • undervise og uddanne forflytningsvejledere internt på Musvågevej
  • være tovholder på både borgernes personlige hjælpemidler og APV-hjælpemidler
Om dig
Du har stor erfaring med at arbejde med forflytninger, og det er en fordel, men ikke et krav, at du har en baggrund som fysio- eller ergoterapeut. Vi forestiller os, at du måske er gået på pension og har lyst til at supplere din pension med et spændende arbejde – måske er du ved at drosle ned i dit arbejdsliv, hvor færre timer passer dig bedre.

For at blive en succes i jobbet skal du have gode relationelle kompetencer og være en stærk formidler, da en del af jobbet omhandler undervisning, vejledning og sikring af relevante kompetencer hos det pædagogiske personale.

Hvis du kan se dig selv i nedenstående udsagn, er du måske lige den kollega, vi søger:

  • jeg arbejder struktureret og har overblik
  • jeg tænker i helheder og koncepter
  • jeg trives med at tage ansvar
  • jeg sørger for, at opgaverne bliver løst og tingene fulgt til dørs
  • jeg har gode IT-kompetencer
  • jeg har det fint med at arbejde skæve timer – at skemaet ikke altid er 8.00-17.00 giver mig fleksibilitet
  • jeg er typen, der handler, hvilket også vil sige, at jeg nogle gange fejler. En dygtig leder og en god arbejdsplads er for mig et sted, hvor vi tør fejle og tale åbent om det, så vi lærer af det
Vi tilbyder
På Musvågevej arbejder vi aktivt med introduktion og onboarding af nye medarbejdere, hvilket du også vil opdage, hvis du starter hos os. Inden du starter, får du tilknyttet en dygtig kollega, og dine første to dage vil gå med at blive introduceret til Musvågevej og blive undervist i alt fra sundhedsfaglig praksis til vores pædagogiske tilgang til borgerne. Vores medarbejdere fortæller selv, at det er en god oplevelse at starte og lande hos os på Musvågevej, og det håber vi derfor også, at du vil opleve.

Vi tilbyder også

  • en arbejdsplads med fokus på udvikling og indflydelse
  • fleksibilitet i din arbejdsplanlægning
  • et hus, hvor vi værner om kvalitet og høj faglighed
  • en arbejdsplads med plads til livs- og arbejdsglæde
Lidt mere om os
Musvågevej er en del af Center for Autisme og Specialpædagogik (CAS) i Socialforvaltningen i Københavns Kommune. Det er på Musvågevej, du vil få din daglige arbejdsplads. På tilbuddet bor der 50 voksne borgere med diagnoser inden for udviklingshæmning og autismespektret. Botilbuddet består af syv døgnafdelinger, tre dagtilbud og et nattevagtteam.

Du kan læse mere om Musvågevej og Center for Autisme og Specialpædagogik her.

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på mellem 10 og 15 timer ugentligt, alt afhængig af hvad der passer dig, og med ansættelse snarest muligt. Lønnen er efter gældende overenskomst og tager udgangspunkt i din baggrund og principperne for Ny Løn.

Der vil være behov for, at du er fleksibel med dine arbejdstider, da der både kan være brug for, at du arbejder dagtimer i hverdage, og at du kan arbejde aften og weekender, hvis opgaven kræver det. Du har mulighed for selv at planlægge din arbejdstid ud fra, hvad der understøtter opgaveløsningen bedst muligt.

Vi er en røgfri arbejdsplads.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffeattest og referencer.

Yderligere information
Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål vedr. stillingen. Ring til tilbudsleder Anders Jacobsen på 5144 0693 på hverdage mellem kl. 10.00-15.00.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Søg via linket senest søndag den 20. august 2023
Vi afholder samtaler fredag den 25. august 2023 i tidsrummet kl. 9.00-15.00 på Musvågevej 24, 2400 Kbh NV.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193558&DepartmentId=19685&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881022

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet