Akademisk medarbejder til forebyggelse af ekstremisme i Center for Drift, Tilsyn og Jura i Københavns Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du spille en central rolle i forebyggelsen af ekstremisme i landets største kommune?
Har du stor indsigt i fagområdet med forebyggelse af ekstremisme og kriminalitet?
Og har du stærke embedsmandskompetencer?

Så er du måske vores nye kollega i Center for Drift, Tilsyn og Jura.

I Center for Drift, Tilsyn og Jura er vi ansvarlige for at understøtte arbejdet i Jobcenter København ift. forebyggende +indsatser mod ekstremisme og social kontrol. Vi udvikler og implementerer indsatser i samarbejde med jobcenteret, øvrige forvaltninger, civilsamfundsorganisationer, frivillige foreninger mv. Derudover bidrager vi til betjening af det politiske udvalg, borgmesteren og direktionen. Centeret er en del af Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningens Centralforvaltning. Vi indgår i dag i en enhed, som består af 10 kolleger med forskellige specialer. I efteråret 2023 sker der en omorganisering, som betyder, at organiseringen ændres, men fokus på ekstremismeforebyggelse bibeholdes.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være

  • løbende udvikling af indsatserne til forebyggelse af ekstremisme i Københavns Kommune i tæt samarbejde med relevante aktører
  • understøttelse af forebyggende indsatser på skoler, i civilsamfundet mv.
  • leverandørstyring i forbindelse med implementering af forebyggelsesindsatserne
  • afholde vidensformidling og opmærksomhedsoplæg vedr. forebyggelse af ekstremisme for primært kommunale medarbejdere og øvrige relevante aktører
  • betjening af direktion, politisk udvalg og borgmester, herunder udarbejdelse af indstillinger, statusopgørelser, mødeberedskaber mv.
Du skal eventuelt også bidrage til løsning af opgaver på centerets øvrige fagområder.

I dit arbejde skal du jonglere med en lang række forskellige opgaver. Du får en bred kontaktflade med tæt kontakt til kolleger i andre centre, øvrige kommunale fagpersoner, civilsamfundsaktører og andre samarbejdspartnere.

Vi forventer, at du

  • har en relevant videregående uddannelse
  • har massiv viden om og flere års erfaring med forebyggelse af ekstremisme og kriminalitet, herunder kendskab til lovgivning på området
  • er god til at opbygge netværk og har et kendskab til relevante civilsamfundsaktører i København
  • er en stærk mundtligt og skriftlig formidler
  • arbejder struktureret og er samarbejdsorienteret
  • kan bidrage til politiske processer og har erfaring fra en kommune eller fra et departement/styrelse
Vi tilbyder
Vi tilbyder et job, hvor du kommer til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kollegaer i en hverdag præget af tværfaglighed, sparring og med store krav til kvaliteten. Der er gode muligheder for faglig udvikling og samarbejde på tværs både internt i centret og eksternt med jobcentre og andre relevante samarbejdspartnere. Vi er en fleksibel arbejdsplads, hvor der er mulighed for hjemmearbejde. Vi har kantineordning, frugtordning og diverse sociale arrangementer i løbet af året.

Løn- og ansættelsesforhold
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer ugentligt. Stillingen ønskes besat den 1. oktober 2023 eller snarest derefter. Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og relevant faglige organisation. Lønnen afhænger af dine kvalifikationer og forhandles efter principperne om Ny Løn. Forud for ansættelsen indhenter vi børneattest og straffeattest.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du frem til og med den 28. juli kontakte AC-fuldmægtig Pernille Iversen på 6124 2940 og fra den 31. juli områdechef Britt Manniche på 3063 0683.

Søg via linket senest søndag den 20. august 2023
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 34 eller 35.

Om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
I Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen hjælper vi hver dag året rundt københavnere i job og uddannelse eller finder andre veje videre for borgerne. Vi understøtter virksomhederne med at finde den rette arbejdskraft. Vi inddrager borgerne, stiller konstruktive krav, og vi tror på, at vi sammen kan skabe fremskridt. Vi er Danmarks største beskæftigelsesforvaltning, og vi er med til at sætte en høj standard på beskæftigelsesområdet ved at arbejde strategisk med udvikling af driften, servicedesign og nye digitale løsninger. Vi har fokus på trivsel og har en kultur med høj faglighed, hvor der er plads til dine input og idéer. Læs mere om Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen her.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gladsaxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=193194&DepartmentId=19676&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873185

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet